Annons

Chirres bilder

1
Jaha, äntligen har jag polerat den och fått på de nya fälgarna samt blingplasten. Tyvärr hade jag fått fel vindavisare till bakrutorna men det verkar ordna sig med Kspec.
Handtaget till backluckan hann jag inte sätta på idag, inte heller de kromade skylthållarna. Lite mycket att göra nu då jag körde i sönder hojen på Anderstorp i söndags och håller på att byta topplockspackning :cry:
Bilder på inredningen kommer senare då jag fått dit takskärmen och kromet. Håller på att modda ramen runt stereon så den ska passa till Single-Din.
Håll till godo..
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;
Annons

2
Härligt Chirre! Eller ska vi kalla dig Chrome-Chirre? :wink:

Det är extra imponerande att du har gjort allt jobbet själv med polering och lackförsegling inklusive allt förarbete.

Var fick du tag i D-stolpeblinget? Det som kallas C-pillar molding/garnish set? Jag beställde från Dreamka4u, men de kunde inte leverera. Jag beställde då en annan produkt från Seoulfulracing, som i ärlighetens namn ser ganska blaffig ut:
Bild
För egen del har jag börjat så smått med Meguiar's produkter för att hålla Ditecen fräsch. Det lutar åt att beställa från USA för prisskillnaden är enorm + att vissa produkter förs inte i Sverige.

Tråkigt med hojen. Hoppas att du får ordning på den till rimlig peng. Hur gick det med cylindern och kolven?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
:shock: :shock: :shock: :mrgreen: :D
Ännu en värdig representant för hur fin en SM kan se ut med rätt vård! :D :D MYCKET snyggt!
Nu får väl du och ClasseClas snart tävla om vem som har mest "krom"...!( :lol: )
Har själv tvättat och "gjort våren" på bilen, men... äh... :mrgreen: :mrgreen:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
:D Åk till närmsta bensinstation och ta ett kort så ligger du bra till.! :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

5
-Jättesnygga fälgar! Men..? Oken är lite rostiga va? :lol: :lol: :lol:

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

6
ClasseClas skrev:Härligt Chirre! Eller ska vi kalla dig Chrome-Chirre? :wink:



Var fick du tag i D-stolpeblinget? Det som kallas C-pillar molding/garnish set? Jag beställde från Dreamka4u, men de kunde inte leverera. Jag beställde då en annan produkt från Seoulfulracing, som i ärlighetens namn ser ganska blaffig ut:


Tråkigt med hojen. Hoppas att du får ordning på den till rimlig peng. Hur gick det med cylindern och kolven?
Ja det var från Dreamka dessa kom. De du menar, är det de som täcker hela rutan bak? Ser ut som gälar?

Skrev fel innan, det var cylinderfotspackningen. Tror allt klarat sig bra, lite vatten i maskin kan väl inte skada:)
petroff skrev:-Jättesnygga fälgar! Men..? Oken är lite rostiga va? :lol: :lol: :lol:

Petroff :wink:
Oken var faktiskt inte så farliga men jag ska ändå lacka om dem svarta.
Men däremot själva flänsarna/trummorna bak(vetifan vad de heter) är inte vackra. Hann inte fixa det nu, blir nog nästa vecka.
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

8
rackarns vad snygg den var.... själv kör jag med bruksstil....vilket jag bestämt hävdar då det konstateras att min bil är otvättad och matt i lacken....

Grattis till en ruskigt läcker bil !!
"Joppe"

9
:D Om jag raljerar lite så beror det bara på att jag är avis.
Min SF är också svart men där slutar likheterna. :shock:

En svart välpolerad kärra med kromdetaljer är hur snyggt som helst!
Måste va skitjobbigt att bo granne med Chirre! :lol:
(Får se om det blir tillfälle att testa "lerinpacknings-metoden")

Chirres tråd detta så då vill jag kolla en sak:
Banne mig om det inte var Sunnanvik som låg vid Cementas kaj?
Såg den på håll från Essingeleden i går kväll (23/4) men kunde så
klart inte tyda nåt fartygsnamn.
Är han till sjöss? Eller är ni två besättningar som löser av varann?
Hoppas det finns soldäck ombord.Rackarn fint väder i "eken".

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

10
Javisst är vi två besättningar. Vi byter normalt av den 5:e varje månad. Men det var nog inte Sunnanvik du såg, troligen den lite mindre Östanvik.
Sunnanvik ligger på varv i Claipeda några dagar till. Skönt att jag är ledig så man slapp det.

Jag lovar att ringa dig när jag kommer till Sthlm nästa gång.
Ska vara mycket ledig nu framöver då jag jobbat lite extra åt min kollega som är ute och jobbar nu.
Är ledig 6 veckor nu, sedan jobba 14 dagar, sedan ledig i 8 veckor till. Pust, det låter jobbigt att vara ledig så mycket
8)
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

12
Chirre skrev: Men det var nog inte Sunnanvik du såg, troligen den lite mindre Östanvik.
Sunnanvik ligger på varv i Claipeda några dagar till. Skönt att jag är ledig så man slapp det.
Aha! "Lillebror" Östanvik.
Och eran skuta på varv igen? Vill inte veta vad den "verkstadsnotan" går på. :lol:
Bogproppen som fortsätter jävlas?
Hur mycket hämmar en pajko bogpropeller manöverbarheten?
Är det så att man måste hissa flagg för nedsatt styrförmåga?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

13
ClasseClas skrev: För egen del har jag börjat så smått med Meguiar's produkter för att hålla Ditecen fräsch. Det lutar åt att beställa från USA
En bra fungerande inköpskanal på polleringsgrejor från U:S:A är man väl
alltid intresserad av.
Om nu någon ändå vill ha tag i nåt från Meguiar´s utan att importera själv,
har jag en kontakt.
Är inte 100 på att numret är offentligt.PM:a mig vid intresse.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

14
Tommy, din granne, säljer allt vad Meguiars heter. Det han inte vet om polering är inte värt att veta.
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

15
Har en liten fråga till dig, Chirre; Har du någon bra metod att få plexiglas som nytt igen?
Tänker närmast på de "tvättrosor" som blivit på baklysena, och på vindrutan till båten...? :? :(
Vågar liksom inte ta något polish eller nåt med slipmedel i, då går det nog den vägen hönan sparkar...! :shock:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"