Annons

Hur har regeringen skött sig?

Kalas! Mera sånt!
Antal röster: 2 (13%)
Mja, inte vad jag väntat mig direkt...
Antal röster: 4 (25%)
Tja, inte så illa som befarat... (Inga röster)
Skit! Bort bort bort!
Antal röster: 9 (56%)
Märker ingen skillnad så jag bryr mig faktiskt inte
Antal röster: 1 (6%)
Antal röster: 16

16
Vi har ju alla en personlig åsikt och mer än så tänker jag inte gå in på....
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.
Annons

17
hbg skrev:
Blizzet skrev:Regeringen får betyg 5 av mig!
Dom håller vad dom lovar, till skillnad från tidigare sosseregeringar.
Sänkt skatt är kanon i detta hårt skattereglerade land, ger mig mer energi att jobba!!
Förstår inte allt gnäll på sittande regering, hoppas folket tar sitt förnuft tillfånga innan nästa val för opinionssiffrorna är horribla 59-39, eller nåt, till Monas fördel??? Vart är vi på väg?
=================================
en sosse röstar rött tänker blått och jobba svart :wink:
=================================
Ta från dom fattiga och ge till dom rika på tal om låga opinionssiffror
Visst har man fått lägre skatt
Sen skattas man till döds på allt annat Jobbar Svart? - innan jag drabbades av min sjukdom som tvingade mig till att bli en sk."soffliggare" d.v.s en belastning för samhället - hade jag arbetat inom industrin och i statens tjänst i 47år OCH BETALAT SKATT Då på den tiden var det FULT ATT JOBBA SVART något som blizzet tydligen tycker är ok?
NUt är det mer eller mindre kriminellt att drabbas av en allvarlig sjukdom iaf. straffas man då man inte kan arbeta längre, är det så jä....la konstigt att det är låga opinionssiffror (obs! jag är inte anhängare av S för kännedom)] vid förra valet röstadeSverige INTE bort sossarna utan det var GÖRAN Persson man ville bli av med <NU vet vi alla vad vi fick istället - Något som är 7 resor jä....gare på ALLA områden35% höjning på bilförsäkring
Bensin priset upp
tobaks skatten upp
mm
Senast redigerad av nimbusen den 06 feb 2008, 18:54, redigerad totalt 1 gånger.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

18
Blizzet skrev:Regeringen får betyg 5 av mig!
Dom håller vad dom lovar, till skillnad från tidigare sosseregeringar.
Sänkt skatt är kanon i detta hårt skattereglerade land, ger mig mer energi att jobba!!
Förstår inte allt gnäll på sittande regering, hoppas folket tar sitt förnuft tillfånga innan nästa val för opinionssiffrorna är horribla 59-39, eller nåt, till Monas fördel??? Vart är vi på väg? NIMBUSENS SVAR Till BLIZZET - EN Sosse som röstar rött tänker blått och jobbar svart :wink:
=================================
SVAR TILL BLIZZET:

JAG HOPPAS verkligen oxså att svenska folket tar sitt förnuft tillfånga till nästa val och tänker lite längre än deras näsa räcker och inser att nuvarande politik är åt H-vete Att straffa de som drabbats av sjukdom eller råkat ut för skada som gör det omöjligt att arbeta vidare Det går ju an att vara kaxig så länge det inte berör en själv då kan man döma andra utan att ha den minsta aning om fakta bakom vederbörandes oförmåga att arbeta IDAG - JAGAR man ELEFANTER OCH utgår ifrån att ALLA långtidssjukskrivna är simulanter och fuskare- Därför skall ALLA sjukskrivna straffas då dessa bara kostar samhället en massa och inte bidrar med skatteintäkter PRECIS som ALLA SOM JOBBAR SVART

summa summarum [ofrivilliga ]långtidssjukskrivna = väl likställda med SVART jobbare
minskad inkomstskatt för de lyckliga som kan arbeta SKALL finansieras genom lägre sjukersättning perfekt att SPARKA på den som redan ligger ner!!! :twisted: Kan upplysa Blizzet att det är ett Helvete att gå långtidssjukskriven Snacka om utanförskap. Där har du en viktig anledning till regeringens låga opinionssiffror Reinfeldt & company BOTTEN Goodbye for ever :twisted: :twisted: Glöm INTE att ta med erHårtofs fjollan Anders B och bonnkärringen från <norrland när ni helt säkert snart åker ut med dunder o brak från regeringsbyggnaden passa på o njut för ni får aldrig mera uppleva maktens sötma Svenska Folket Kan ni ALDRIG mera Lura till ytterligare en period av social nedrustning :twisted: :twisted:

STOPPA FREDRIKS Försäjningshysteri !!! SVERIGE ÄR INTE TILL SALU

!!!! En vacker dag hittar man väl vägverket eller bilregistret till salu på BLOCKET OM denna alliansregering får hålla på som nu helt ostörda och dessutom blir Livligt påhejjade av de som blir totalt förblindade av en sketen tusenlapp mer i plånboken per månad då kommer det till slut att gå fullständigt åt H-vete med "vårt kära fosterland
Senast redigerad av nimbusen den 07 feb 2008, 00:28, redigerad totalt 9 gång.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

19
Vill först nämna att jag givetvis håller med Nimbusen i detta senaste inlägg! (Vem hade väntat sig något annat, förresten...?)
Skulle bara vilja tillägga, att vi å det innerligaste önskar alla friska och arbetsföra en god hälsa och evigt trygga arbetsplatser, och hoppas, att de aldrig
måtte råka ut för någon form av sjukdom eller olycka, eller att deras arbetsplats plötsligt upphör att finnas till!
Ty om olyckan är framme, eller om de plötsligt blir arbetslösa, så kan jag garantera, att de kommer inte att bli glatt överraskade över hur bra det är att vara
sjukskriven, arbetslös eller förtidspensionerad!
Att som offer för en sjukdom eller olycka bli betraktad som "simulant", "soffliggare" eller "myglare" är en upplevelse som jag inte önskar någon frisk eller
arbetsför! Det nöjet står helt på den okunniges konto!
När man dessutom får utstå påhopp som de nyss nämnda, för att man - som jag - råkat ut för en trafikolycka som gjort mig arbetsoförmögen, då håller
man sig lätt för skratt!
Tack och lov klarar jag av en högerregering rent ekonomiskt, men jag är inte så stor egoist så jag bara tänker på mig själv!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

20
TACK Skäreläjan !! Synnerligen väl formulerat.

Eller oss emellan : Dum inter homines sumus, colamus humanitatem.....
"Joppe"

21
Som sagt: Här hettade det till! Enbart kul. :D
Finns en politik-tråd dit vi kan vandra:
För nu kör vi liksom på overtime i denna.
Hög tid för Swedefe att sjösätta februari månads omröstning.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

22
petroff skrev:Som sagt: Här hettade det till! Enbart kul. :D
Finns en politik-tråd dit vi kan vandra:
För nu kör vi liksom på overtime i denna.
Hög tid för Swedefe att sjösätta februari månads omröstning.

Petroff :wink:
Övertid så in i bänken!
Dumt av mig att att dra igång en sådan här tråd utan att kunna följa utvecklingen - jag är trots allt moderator... :roll:

Men, jag gör som alla andra; jag skyller på regeringen: jag är aabbssoolluutt överhopad med arbete; jag har hela mitt liv jobbat för två, men under det senaste året så är jag uppe och jobbar för minst tre! Skojar inte!

Det är helt galet, och jag tackar den sittande regeringen för alla chanser som ges att tjäna pengar.
Senast jag jobbade så här hårt var under storkonflikten på -80 talet :mrgreen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Storkonflikten_1980
och jag fattar inte varför folk sitter kvar hemma och ojar sig - det finns så mycket jobb att göra att det är helt ofattbart.

Den som anser sig vara "arbetslös" anno 2008 vill helt enkelt inte jobba! Budfirmorna tar in in den allra sista reserven - studenter från afrikanska länder som drar ner på tempot i sina studier för att köra paket istället!
Snubbarna har noll lokalkännedom, och talar inte ens svenska - men klarar sig utmärkt med engelska och en GPS. Allt går om man vill!


Jag är gränslöst intresserad av politik - och spyr samtidigt på den snöda tolkningen - "partipolitik", som verkar vara det enda folk är villiga att diskutera.

Det borgarna gjort hittills är att genomföra det man gick till val på - och så sitter folk och bölar hemma i stugorna!? Hillarious!

Trafikförsäkringsreformen är fin som snus - det bästa som kan hända det svenska samhället -
och det säger jag som MC-förare!!!
Tur att ingen verkar ha förstått den egentliga ploten bakom reformen - då hade man bombis blockat den på stubben!

Jag inbillar mig att jag har förstått tankarna bakom det hela, och det är faktiskt djävulskt snyggt orkestrerat! Kommer att gå till historen som the greatest scam i Svensk historia!

Tips! Se över din familjs försäkringar, och se till att din arbetsgivare snarast tecknar sjukvårdsförsäkring för dig! Du kommer att behöva det!



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting