Annons

Hur har regeringen skött sig?

Kalas! Mera sånt!
Antal röster: 2 (13%)
Mja, inte vad jag väntat mig direkt...
Antal röster: 4 (25%)
Tja, inte så illa som befarat... (Inga röster)
Skit! Bort bort bort!
Antal röster: 9 (56%)
Märker ingen skillnad så jag bryr mig faktiskt inte
Antal röster: 1 (6%)
Antal röster: 16

Januari 2008 - "Hur har regeringen skött sig?"

1
Sådär ja - halvtid för den sittande regeringen - VA? Halvtid...!?

Japp!
Ett och ett halvt år vid makten, lite knappt - och ett och ett halvt år kvar ungefär att ro skutan i hamn - sedan börjar valrörelsen, och då är allt egentligt politiskt arbete kört; därefter är det bara spel för gallerierna som återstår.

Utlovad sänkt bränsleskatt blev istället höjd dito - på diesel med 55 öre/litern :shock: och fastighetsbeskattningen blev en - kommunal avgift...
Andel människor som faktiskt har ett jobb och inte bara är "sysselsatta" är högre än på decennier, men folk verkar inte glada för det - "nu hotar inflation runt hörnet"...

Hur har den borgerliga regeringen skött sig - och landet?
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Man tar ju definitivt en viss "risk" att ge sig in i de politiska spörsmålen, men det är en risk jag är beredd att stå för!
Det var visserligen en hel del galet med den förra regeringen också, men så galet som nu har det väl aldrig varit! :evil:
Den s k regeringen som sitter nu, är i mina ögon ingenting annat än en expeditionsministär för Svenska Arbetsgivareföreningen! Att "ta från de fattiga och ge till de rika" är en devis som stämmer ganska väl in nuförtiden.
Att jag dessutom brukar anse att vi alla egentligen lever i en "Tjänstemannadiktatur", gör ju att det egentligen inte spelar så stor roll vilka så sitter vid makten! :roll: :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Alla blev lovade Jobbavdrag. Det gällde tydligen alla UTOM min yrkesgrupp.
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

4
Slopad fastighetsskatt,jobbavdrag,sänkt bränsleskatt.

Svikna vallöften lär vi få leva med oavsett vilken regering som levererat
dem.
Olyckligt med ett så skarpt tvåblocksläge som nu råder.
En del beslut och projekt skulle säkert må bra av att få överleva mer
än en mandatperiod.
Som det ser ut nu finns risk för "varannan damernas" under lång tid
framöver.
Att GP försvann sörjer jag inte.FR är betydligt mer sympatisk.
Och kanske att 4 år är för kort tid att hinna sjösätta sin politik,utvärdera
och sedan rätta till misstagen med ansiktet i behåll?

Sedan tycker jag "Läjan" slog huvudet på spiken!
"Makten och Kapitalet" hette det förr.Att media kapat åt sig en stor del
av maktkakan är väl alla medvetna om.Men en maktfaktor som nästan
glömts bort är "Tjänstemannadiktaturen!"
Då Sverige fälls i EU-domstolen,vilket händer oftare än vi vill tillstå, är
det ofta ett taffligt tjänstemanna-beslut i botten.

Och det här är inget nytt.Minns Pudas i lådan på Sergels Torg?
Han stred för sitt Taxi-tillstånd.
Liknande övertramp sker dagligen.Jag kan intyga detta.

Till sittande regering ger jag tummen..tummen......ner!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

5
Regeringen får betyg 5 av mig!
Dom håller vad dom lovar, till skillnad från tidigare sosseregeringar.
Sänkt skatt är kanon i detta hårt skattereglerade land, ger mig mer energi att jobba!!
Förstår inte allt gnäll på sittande regering, hoppas folket tar sitt förnuft tillfånga innan nästa val för opinionssiffrorna är horribla 59-39, eller nåt, till Monas fördel??? Vart är vi på väg?
=================================
en sosse röstar rött tänker blått och jobbar svart :wink:
=================================

6
Skäreläjan skrev:Man tar ju definitivt en viss "risk" att ge sig in i de politiska spörsmålen, men det är en risk jag är beredd att stå för!
Det var visserligen en hel del galet med den förra regeringen också, men så galet som nu har det väl aldrig varit! :evil:
Den s k regeringen som sitter nu, är i mina ögon ingenting annat än en expeditionsministär för Svenska Arbetsgivareföreningen! Att "ta från de fattiga och ge till de rika" är en devis som stämmer ganska väl in nuförtiden.
Att jag dessutom brukar anse att vi alla egentligen lever i en "Tjänstemannadiktatur", gör ju att det egentligen inte spelar så stor roll vilka så sitter vid makten! :roll: :roll:


Det skall löna sig att arbeta ??? det tror väl faen det ! Men om man p.g.a Sjukdom INTE kan detta så Verka denna situation vara kriminell Jag skulle göra VAD SOM HELST om någon kunde göra mig frisk Men istället väljer regeringen att straffa oss som befinner oss i denna sits åt H.vete med ANDERS BORG och hans gelikar !!!! Han hängde i pappas påse när jag började jobba synd att han inte BLEV KVAR DÄR !!!!
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

7
Blizzet skrev:Regeringen får betyg 5 av mig!
Dom håller vad dom lovar, till skillnad från tidigare sosseregeringar.
Sänkt skatt är kanon i detta hårt skattereglerade land, ger mig mer energi att jobba!!
Förstår inte allt gnäll på sittande regering, hoppas folket tar sitt förnuft tillfånga innan nästa val för opinionssiffrorna är horribla 59-39, eller nåt, till Monas fördel??? Vart är vi på väg?
=================================
en sosse röstar rött tänker blått och jobbar svart :wink:
=================================
Ta från dom fattiga och ge till dom rika
Visst har man fått lägre skatt
Sen skattas man till döds på allt annat
35% höjning på bilförsäkring
Bensin priset upp
tobaks skatten upp
mm
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

8
Blizzet skrev: =================================
en sosse röstar rött tänker blått och jobbar svart :wink:
=================================
:oops: :oops: :oops: :lol: Petroff :wink:

Nej skämt å sido, oavsett ideologisk övertygelse: En eloge till de som
vågat sticka ut hakan i denna tråd.
Undrar om resten är kappvändare?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

9
Känns som man vill bemöta Blizzets inlägg men det är nog bäst att låta bli.
Fast fyra år går ju faktiskt ganska fort som väl är..
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

10
Jag kan förstå dom som inte har möjlighet att jobba, dom drabbas oförtjänt!
Men hur ska man få dom som myglar i jobb? En spark i häcken, ja enligt mig.
Och sen att regeringen höjer det ena och andra, det tycker jag är ok.
Jag är så jävla trött på sossereformer, Du får 10000kr om du sätter in en pelletspanna :cry: Varför? Straffskatta bort oljepannorna och vedpannorna, jävla koldioxidbovar.
Att bensin och diesel är svindyrt är ok, och bilförsäkringen, det ska vara dyrt att köra bil. Jag bor 3 mil från mitt jobb, det är mitt problem.

12
Blizzet skrev:Jag kan förstå dom som inte har möjlighet att jobba, dom drabbas oförtjänt!
Men hur ska man få dom som myglar i jobb? En spark i häcken, ja enligt mig.
Och sen att regeringen höjer det ena och andra, det tycker jag är ok.
Jag är så jävla trött på sossereformer, Du får 10000kr om du sätter in en pelletspanna :cry: Varför? Straffskatta bort oljepannorna och vedpannorna, jävla koldioxidbovar.
Att bensin och diesel är svindyrt är ok, och bilförsäkringen, det ska vara dyrt att köra bil. Jag bor 3 mil från mitt jobb, det är mitt problem.
Det är inte OK att det ska vara dyrt att köra bil viken regerin vi än har, för vi finansierar förbaske mig halva välfärden. Så fort någonting ska finansieras så beskattas bilisterna först för att det är en säker inkomstkälla för alla måste betala :!:
Ta bort overheadkostanadera först. Beräkna hur mycket inkomster som kommer av olika skatter samt hur mycket som går ut så får du än jäkla fel cashflow. det försvinner mycket på vägen. Om du vill bjussa på dina resor till jobbet så är det som sagt din sak, men om regeringen vill få ut folk i arbetslivet genom att sätta blåslampa i häcken på dom (vilket jag stöttar) så får regeringen acceptera att jag inte kan bo på arbetsplatsen. Dessutom ska man tvinga folk att flytta eftersom man kommer att dra ner på reseavdragen och ersättning för bubbla boenden. Då blir det kärvare att få ut folk i arbetslivet :!:
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

13
Skatte trycket har varit ungefär konstant de senaste 32 åren.
Inte heller bensinen är nämnvärt dyrare! Beaktar man att våra bilar dessutom i genomsnitt drar mindre bränsle än tidigare så är det troligen billigare nu.
Varför är det så synd speciellt om bilister, alla är ju bilister, det finns inget vi och dom! Jo kanske ca 5 %, men vi övriga även min mor som inte har körkort, har varit med och finansierat bilarna i min familj!

Gillar förövrigt inte vår nya regering, men tycker Fredrik och Anders verkar vara ok.
Det var ju tvärtom med GP inte speciellt trevlig, men bra politik!

Är själv "vinnare med den nya" politiken och tycker den suger apröv!
Varför skall jag på andras bekostnad få skattelättnader?
Jag har ju redan mer än jag egentligen behöver, helsjukt!

Tycker Jörgen Jönsson
som avskyr det Svenska Gnället mer än något annat!
Citroen C4 Picasso Exlusive 2014
Hyundai i30 CW 1,6 CRDi Aut Kombi Crystal White -10 0,71 l/mil :)
KABE Onyx GL KS B8 - 04 :(

14
Jag tycker regeringen har gjort ett bra jobb!

Fler soffligare har fått sig en känga och kommit ut i arbetslivet, ingen fastighets skatt, visserligen en komunal skatt men ändå mer pengar i plånboken. Iaf för mig och man är ju sig själv närmast....

Önskar den sittande regeringen lycka till i ytterligare en period, sifo siffror säger väldigt lite igentligen.
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

15
[quote="Abuquir"]

Fler soffligare har fått sig en känga och kommit ut i arbetslivet,

quote]

Ärligt talat så tror jag inte att andelen "soffliggare" är eller har varit så stor, däremot så finns det nu en del människor som tvingas att splittra sina familjer för att man tvingas ta jobb på annan ort, annars så förlorar de sin inkomst....den familjepolitiken är fin !! Att de som myglar och fuskar ska sättas åt är självklart bra, men att de människor som på grund av sjukdom eller olyckor ej kan arbeta ska få sin ersättning sänkt är inte ok, få människor har valt den situationen själva och det är knappast billigare att vara hemma och sjukskriven än att jobba,,,,,

Jag tror att gemene man känner sig missnöjd med regeringen, eftersom jag tror att den nu sittande regeringen förmodligen vann valet med sitt löfte om 1000 kr mer i plånboken, och de flesta av oss ser ju att den tusenlappen såg vi aldrig röken av eftersom den försvann med höjda avgifter på i stort sett allting...jag såg fram emot att en ny regim skulle kunna ruska om i den gryta som vart lite avslagen med de tidigare kockarna, men jag tror inte att den sitter mer än denna period ut,,,,,eftersom många ser att det inte vart bättre, utan ungefär lika som förut med den enda förändringen att skyddsystemet vart lite sämre...
"Joppe"