Annons

Någon som är bra på Adobe Photoshop här?

1
Denna tråden startar egentligen under "Frågor och svar kring forumet" - "avatarer"...
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1525
Vad det handlar om, är att jag trots god beskrivning från Salle, inte kan få min avatar varken att byta bild eller att snurra? :? :x :roll:
SantaSalle har visserligen Photoshop Elements, och jag har Photoshop 7, men funktionerna borde ju vara ungefär desamma... :?
Dessutom har jag provat med Adobe ImageReady, som är just ett sådant animeringsprogram, som skulle funka, men det är lite för oprövat för mig... 8) 8)
Har vi någon animeringsexpert, som skulle vilja lära ut den ädla konsten på Forumet?
(Jag skaaa inte slå på datorn... Med en gång iallafall... Och Classes avatar som snurrar kan vi väl inte härma... :lol: :lol: :oops: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

2
Hej igen!

Klart att du ska ha växlande bilder, eller hur :?:
Datorn hel, hoppas jag.
Då fortsätter vi :arrow:

Hur långt har du kommit, fått ihop bilderna som en bild i flera lager?
Har du valmöjlighet att spara för webben på arkiv-menyn?

Ett tips till, kolla på Hjälp och där på index söker du på gif (borde komma nåt med animering).
Det där med Poolia hade du ändå redan hört :wink:

Det blev inte så mycket till hjälp men vi får försöka komma vidare och även hoppas på att experterna hänger med.

Salle 8)
Hälsningar Salle

Kia Sportage-12, 2.0 Crdi, 184hk, A6, Orange
FD i30 1.6 Crdi M5 Kombi -09
FD Santa Fé CM V6 A4 C5 Titanium Blue -07
FD Atos Prime WorldCup, Tweety Gul, 58Hk -02

Re: Någon som är bra på Adobe Photoshop här?

3
De flesta bildvisningsprogram, tex Faststone, Irfanview, XNView och liknande har enklare möjligheter för justering av kontrast,storlek och färgmättnad osv.

Vill man kunna göra lite mer finns GIMP, samt exempelvis paint.net. paint.net är något mindre avancerat än GIMP, men klarar av en hel del (det klarar exempelvis editering i lager). Båda är gratis och bara att ladda ner och testa.

Jag har en XPPen Deco MW drawing pad i A5, en rätt lagom storlek. Det jag använder den till är främst Gimp (går även att använda iställer för mus, såklart). Det blir mycket lättare att markera, färglägga, rita osv än med en mus. Mycket bättre precision.