Annons

Är Ni duktiga på att packa bilen?

1
Jag kan inte fatta detta! Vi är 2 vuxna och 1 st barn som åkte till fjällen 1 vecka. Bilen var så fullpackad att man fick inte plats med något mer. Nu hade vi med oss kuddar, täcken, mat för en vecka, 6 par skidor (vi har takbox), 7 par pjäxor, kläder, vin, kylbox, en "goseälg" storlek som en 4-åring mm mm. Vi kan inte konsten att packa. :roll: Vi har en granne som åkte som vi, skillnaden var att de var 5 vuxna :shock: , de har en Honda CR-V, och dessutom fick de med sig en säck ved :shock: :shock: Jag är så imponerad av dem!

Så gladeligen tar jag emot ev tips på hur man packar kompakt! Det är likadant varje år, käre maken säger det är lugnt det är bara att slänga in i bilen tills han kommer tillbaka och säger -Nu finns det inte plats till något mer...

Må gott :wink:
Stahl
Annons

4
Få se om kära maken går med på att jag packar alla väskor och sen även packar bilen..... Han blir nog säkert glad bara han får pyssla om skidorna...

Har jag missat något roligt, Verducci - vem har påstått att den är grodyngelsgrön? Kan man få en bild....
:lol:
Stahl

5
Bra som attan på att lasta själva bilen, men kass på att packa i väskorna - tar alltid med mig för mycket av allt, hustrun är tack och lov mycket mer diciplinerad - i just det avseendet...

Däremot blir jag stollig på medresenärer som skall ha med sig grejer löst i bilen! Eller i plast/papperskassar som håller på att gå i stycken redan när man ses på träffpunkten. Gahh!!!

Det har gått så långt att jag tar med mig några tomma sportbagar om vi skall ha med oss annat folk i bilen - kommer dom med sitt skit löst så får dom vackert stå på trottoaren och packa om i mina bagar innan dom släpps in!

Brukar vara lite tryckt stämning i bilen de första milen...

Swedefe

6
Det där med "tryckt stämning de första milen" känner jag ju igen...
Men jag är väldigt petig med packandet. Ordning och reda i väskorna, inga lösa prylar. Och jag sätter en gräns i höjdled: ingen last högre än baksätets ryggstöd/insynsskyddet. Sånt som inte får plats inom det utrymmet kommer helt enkelt inte med.
Sån e' jag. 8)

/BengtB

7
Swedefe skrev: Däremot blir jag stollig på medresenärer som skall ha med sig grejer löst i bilen! Eller i plast/papperskassar som håller på att gå i stycken redan när man ses på träffpunkten. Gahh!!!
Varför kassar? Det gå ju bra att hålla stövlarna i handen... Gaah! Det blir rött kort på direkten!

Nu senast använde jag en bananlåda med överdel för skafferivarorna. Jag har även kört med flyttlådor för skrymmande verktyg mm i Chevan (som har lite större bagageutrymme).

Annars är ett knep att packa väskor/bagar stående istf för att stapla dem våningsvis.

Har du lastnät kan du plocka ur insynsskyddet så blir det lite bättre plats. Ett sånt här nät hindrar att väskorna pöser ut när du öppnar bakluckan.
Bild

8
Santans svullna rumpa rymmer häpnadsväckande mängder!

Eftersom luckan är "rundad" ryms det massor när man först tror att det är fullt - jag brukar lasta tills grejerna inte vill stå riktigt själva, då stänger jag luckan och fortsätter langa in genom glasluckan.
Det går in nästan lika mycket till... :roll:

Problemet är bara de tidigare nämnda "medresenärerna". Om man inte håller dom i ett järngrepp så tar dom första bästa chans att rycka upp hela luckan - gång på gång på gång... "Hoppsan, så var det ja..."

Då saknar man ClasseClas bagagetrål!



Swedefe

9
Till Stahl som undrar hur man packar.
Kanske ni valde fel bil??
Vad hette den rymliga... CR-V nånting.

Jag är också kass på att packa. Vi är bara två, men lyckas fylla hela bilen med nedfällt baksäte. Då går det upp till fönstren och rullgardinen är ur. Vi har inte packboxen på, men väl ved inuti ekipaget.

Mitt tips är: glöm inte det lilla utrymmet under bagagerumsskivan. Om man plockar ur alla tvättsvampar och bra att ha grejor ryms lite hemliga tunga specialartiklar där.

10
linkan skrev:Till Stahl som undrar hur man packar.
Kanske ni valde fel bil??
Vad hette den rymliga... CR-V nånting.

Jag kan aaaaldrig tänka mig att vi valt fel bil, rätta mig om jag har fel; Hondans bagage är mindre....

Må gott :wink:
Stahl

Re: Är Ni duktiga på att packa bilen?

11
Stahl skrev:Jag kan inte fatta detta! Vi är 2 vuxna och 1 st barn som åkte till fjällen 1 vecka. Bilen var så fullpackad att man fick inte plats med något mer. Nu hade vi med oss kuddar, täcken, mat för en vecka, 6 par skidor (vi har takbox), 7 par pjäxor, kläder, vin, kylbox, en "goseälg" storlek som en 4-åring mm mm. Vi kan inte konsten att packa. :roll: Vi har en granne som åkte som vi, skillnaden var att de var 5 vuxna :shock: , de har en Honda CR-V, och dessutom fick de med sig en säck ved :shock: :shock: Jag är så imponerad av dem!

Så gladeligen tar jag emot ev tips på hur man packar kompakt! Det är likadant varje år, käre maken säger det är lugnt det är bara att slänga in i bilen tills han kommer tillbaka och säger -Nu finns det inte plats till något mer...

Må gott :wink:
Stahl
Måste man importera ved till Norge, har de ingen egen? :roll: :roll: :roll: