Annons

46
Men så befinner vi ju oss också under "Funderingar å svammel" 8)

Tack för sånna avdelningar!
Hälsar
Norrland
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
Annons

47
Precis......UNDER
nästan under bältet åsså.. :lol: :lol: :lol:


Tänkte pilla lite med båten här idag faktiskt. Inte så mycket jobb då jag gjorde en hel del förra sommaren, men de finns ju alltid lite justeringar att göra och som passar bra en sådan här dag när solen inte steker vilket den gjort de sista dagarna. Vill ju bli svettig av hårt arbete och inte för att man råkar befinna sig rakt under den naturliga "UV-lampan". :lol:

Hur har ni det däruppe för tillf.? Antar attt alla spår av vintern försvunnit helt, trots att tempen inte visar på 20 grader för "ert" område ännu, vad jag förstår av väderrapporten.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

48
Jo tack, här uppe ser vi mindre av vintern. Den sista snön har nyss smält från gräsmattan. Kalixälven "gick" i onsdags och den inre skärgårdsisen är också knäckt i det närmaste, inte riktigt men nästan. Till nästa helg hoppas jag få bada Rydsen med champagnekross å allt. Därefter får det väl bli lite båt & skärgårdsbilder att bjuda på! ETT av skälen till båtinskaffningen är just att förbättra bildbanken vad avser just skärgård och sommarmänniskor.

8)
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

49
Då får vi hoppas att "växthuseffekten" håller i sig, så att det blir en riktigt fin sommar utefter hela vår kust, även där sötvattnet håller till.

Visserligen såg jag dagens ljus för 1:a gången i närheten av vass & sötvatten, (nej jag är inte Moses :lol: ), men bara kort därefter så förflyttades jag till närheten av saltvatten och så har det därefter förblivit.
Det är något visst med att bli duschad av saltstänkt sjö och då o då bli bränd av något otäcking till rödmanet... :lol: ,men det är ju nödvändiga ingredienser för att kunna dra ett par fäska "Gaisare" eller smaska på nyfångade "småkorv inlindade i cellouid". :wink:

Färskt skall det vara, så surströmming är inget för mig och ädelfisk är ju så dyrt så de har man inte råd att äta .... :lol:




lokal ordlista:
Rödmanet = inte såna som MAN ÄTER.. :wink:
Gaisare = makrill (Grön/Svart är klubbfärgen)
Smårkorv... = har jag hört är ett 08-uttryck och lär betyda färska räkor.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

50
svartbjorn skrev:Men så befinner vi ju oss också under "Funderingar å svammel" 8)
Tack för sånna avdelningar!
Hälsar
Norrland
Ja, tack och lov säger även jag... :lol: :lol:
nimbusen skrev: Visserligen såg jag dagens ljus för 1:a gången i närheten av vass & sötvatten, (nej jag är inte Moses :lol: )
(Kan inte låta bli...; :roll: )
Har ni hört historien om han som kallades för Moses?

Det var för att han skrek alltid så in i vassen...! :lol:

(F- f-- va´ dålig den va... :oops: )

Nå, tillbaks till båtämnet väl; Alltid kul att skriva om...! :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

51
Alltid kul att skriva om...!
- Hm... de märks inte.... :lol: :lol:

fast detta kanske bara är en intressant topic
för oss båtägare?
...åtminstone verkar det så... :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

53
Men hur det än är, mellan polertrasa och vaxning så tog du dig någon minut ledigt för ett litet inlägg iaf. Bra jobbat Lasse....

Visst var man kanske lite slö i höstas, men då ett grundligt jobb utfördes på våren innan i samband med att det kom folk på besök, så slog jag 2 flugor på smällen. Satte helt sonika besökarna i arbete samtidigt som vi fick tillf. att umgås... :lol: - kan rekommenderas.... :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

54
nimbusen skrev: ...en intressant topic för oss båtägare...
Och så jag, som just sålt snipan... 8)
(Men inte kan hålla mig ifrån snacket ändå... :roll: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

55
Satte helt sonika besökarna i arbete samtidigt som vi fick tillf. att umgås...
-Kanske skall tilläggas att jag nyligen hade tfn.kontakt med "våra" besökare från förra året. De var hemskt ledsna, men de kunde tyvärr inte komma i år igen då de hade fått något slags förhinder, men de sa inte vad det var....
Om ni bara visste hur mycket jag sedan dess, fundilerat å fundilerat på vad 17 de kunde vara för slags förhinder.... :roll: :lol: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

56
:lol: :lol: :lol:
Det lär finnas ett gammalt kinesiskt ordspråk som säger:
-"Ära dina gäster i två dagar; Giv dem den tredje dagen en spade...!"
Tänkvärt, eller...? :wink: :wink: :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

58
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Du milde himmel, så tjusigt!
Riktigt fina grejer, det där... :D :D :D
Jag är helt säker på att du kommer att trivas med den farkosten!
Gratulerar! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

59
Jag säger bara - Hhhääärliga bilder....Läckert fartyg o tjusig Hyundai-kärra. Skepp Ohoj svartbjörn och lycka till även på havet... :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

60
Jo, det var det här om att inhandla flytetyg - en fortsättning på vad som nästan spårade ur i Svartbjörns "bildtråd...! :D :D
Min kära HSB har gett med sig - det kan bli ett nytt flytetyg - om hon får bestämma vilken båttyp det skall vara!
Och jag som inte vill ro... :roll: :roll:
(Forts följer... :wink: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"