Annons

Motståndet gav upp...

1
Ja, såvitt jag vet rör det sig inte om något elektriskt - det är mitt motstånd mot CM som har gett upp. :lol:

Nu har jag beställt en ny Comfort-5 V6 Automat Satin Beige som enligt planerna får ersätta min nuvarande SM nån gång i april.
Den "gamla" bilen får alltså hänga med ett tag till och ta matchen mot den vinter vi ännu inte sett röken av. Men sen kommer vårsolen att få en hård konkurrent i tävlingen om vem som skiner starkast. :lol: :lol:

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.
Annons

2
BengtB > Detta kan ju nästan liknas med en ny låt som man hör för 1:a gången... Man kan tycka den låter för jä....gt, men sen när väl tiden går och man konfronteras allt mer med den, så kan man till slut tycka riktigt bra om den...å sen är man fast... :lol: :lol:

Dubbla "vårkänslor" att se fram emot då i "Bengt-lägret".. :wink:



Själv har jag dock inga problem att "stå emot" - ÄNNU är väl bäst att tillägga. :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Ett mycket bra beslut Bengt!

Stort grattis till ett oerhört bra bilval, jag njuter för fullt av min egen, varje dag, i snö och kyla (njae, ingen riktig kyla ännu, men dock).

Ska bli roligt att höra vad du tycker när du väl har den på gården!

Mvh
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

Re: Motståndet gav upp...

4
BengtB skrev:Ja, såvitt jag vet rör det sig inte om något elektriskt - det är mitt motstånd mot CM som har gett upp. :lol:

Nu har jag beställt en ny Comfort-5 V6 Automat Satin Beige som enligt planerna får ersätta min nuvarande SM nån gång i april.
Den "gamla" bilen får alltså hänga med ett tag till och ta matchen mot den vinter vi ännu inte sett röken av. Men sen kommer vårsolen att få en hård konkurrent i tävlingen om vem som skiner starkast. :lol: :lol:

/BengtB
Största gratulationer till din nya bil! Jag är övertygad om att du kommer att bli helnöjd! :D :D
Gick också från SM till CM, och märkte då att det är ju en "helt annan" bil!
(Och vilken snygg färg du valt, också... 8) !)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Och vilken snygg färg du valt, också...
- Det kan jag hålla med om - Jäkligt snygg kulör! :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

6
Jahapp...

Då var det väl dags för mig att sälla mig till skaran av Gun Metal-freaks (heavy metal har jag alltid gillat...)

Order är lagd, leverans i början av april.

Återstår för mig att plocka på lite saker efter leverans, båge, lister etc

De där Korean Autoimports, funkar det bra att shoppa från dem?

Ljusbågen blir av svensk härkomst, men andra "glitter"-grejer verkar Autoimport vara bra på.

(Ursäkta trådkapningen, men den passade så bra)
Senast redigerad av anders den 16 feb 2007, 19:13, redigerad totalt 1 gånger.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

7
Hej Anders!

Gratulerar till ett mycket klokt bilval! Stiligt med Gun Metal, det är grejjer det 8)!

Kommer du att montera tillbehören själv eller beställer du direkt från handlaren? Själv gjorde jag det senare och kunde hämta en komplett bil, vilken känsla, fy tusan va snygg den var där den stod, så -ävla komplett för att uttrycka det milt, jag sken som en sol, hoppas du kommer att känna samma sak :D :D :D

Hälsar & önskar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

8
Japp, jag skiner redan 8)

Sidostegen (KAMA), SSF-godkänt larm, drag samt mok-värmare är vad de får montera på innan lev.

Ljusarrangemanget finns det så många modeller på så jag kan inte bestämma mig...alltså får jag meka på det själv. :roll:

Jag hoppade över radion oxå. Insåg att jag då har en dubbel-DIN plats att leka med. Jag ju såna där...vad heter det....Barn, just ja...så någon form CES lär det väl bli (children entertainment system) :wink:

Planer finns det, med lite tur får jag tid att genomföra dem oxå. Skulle tex vilja ordna ngn form av belysning på sidostegen som tänds när man larmar av/låser upp.
Backvarnare ska på. Fanns ett par varianter HÄR.

osv...osv..osv...

Det känns skönt att ni här på forumet redan hunnit med det mesta, så behöver jag bara kopiera...[/url]
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

9
Gratulerar till ditt bilval!
Jag är övertygad om att du kommer att njuta av varje ögonblick du sitter i bilen! :D :D :D
Ljusarrangemanget jag kan rekommendera kan du se exempel på här:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... c&start=15
De ger ett hel...es ljus :shock: :shock: ! (6x100W!)
Belysta sidesteps finns, det har jag sett exempel på, men var 17 var det nu igen... :roll: (Teflonminnessmittan...)
Backvarnare kan du få tips om av Nimbusen; Han kan det där... :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"