Annons
Annons

2
Hej och mycket välkommen till forumet, Jojo!
Ännu så länge har vi ju barmark i större delen av landet, men om du väntar lite, så kommer det säkert svar på den frågan lite längre norrifrån, där de har haft chansen att testa... :D :D
Såpass kan jag iallafall säga, att om CM:en uppför sig lika fint som SM:en - vilket naturligtvis är högst troligt - kan du med tillförsikt se fram emot både djup snö, is och halka... :D :D 8)
Som sagt; Välkommen till forumet, och god fortsättning och Gott Nytt År också!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Hejsan jojo - Passar på att "spinna på samma tråd" :roll: som skäreläjan och hälsar dig varmt välkommen till forumet. Eller kanske skall det vara "kallt välkommen" för du längtar ju efter snö o is för att testa kärran.

Då jag mer eller mindre bor "granne" med skäreläjan så är det ju samma väderleksförhållanden här, men det lilla jag haft möjlighet att testa (förra året) så kan jag bara säga att du kommer å bli "glatt" överraskad hur fint den tar sig fram även med en massa vitt på marken. :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

4
Tackar för det hjärtliga välkomnandet,
Har följt detta forum en tid i smyg, både kul och nyttigt att dela erfarenheter med varandra.
Själv är jag ägare till en SF CM -06 CRDI Excl.
Väldigt nöjd efter 1000 mil barmark.

5
Det är helt OK att smyga runt lite på "forums- markerna", det trevligaste är ju ändå att man efter ett tag ger sig tillkänna och det har du ju gjort nu.. :lol:

Nu "råkar" det ju vara så att "våra SUVar inte är produkter fyllda med fel varför, vilket du då säkert redan märkt, utöver modell & tekniksnack även kan svamla om allt möjligt. :roll: :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

6
nimbusen skrev: ...utöver modell & tekniksnack även kan svamla om allt möjligt...
Intygas härmed... :lol: :lol: :lol: (iallafall undertecknad... :oops: 8) :lol: :lol: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Halloj Jojo!

Welcome onboard! Här har du killen som bor i rätt landsända 8) för våra gobilar. Jungfruturen upp genom Sverige blev ett fint test. Från Jämtland upp till Norrbotten bjöd vädrets makter på vintervägar, snöfall och blåst, helt lysande således. UNDERBART är kontentan!

Bara att sitta högt är en "höjdare". Bilen går som på räls och medan alla tvåhjulsbilar (2WD) kör försiktigt så kan man med enkelhet passera mittsnön, låta dieseln mullra å vips är man om, helt i min stil. :D

Nu ska man nog ändå inte låta sig upprymmas å tro att man är odödlig. Det är lika svårt att bromsa som alltid på halt väglag och lyckas man få det att släppa i en såphal kurva så ställer nog bilen ÄNNU högre krav på sin förare, något jag ska försöka lära mig själv i vinter.

Nu har du fått en liten vink... 8)
Simma & kör lugnt!
Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

8
Hejåvälkommen jojo! Å nära till februariträffen har du väl? :-) ;-)




(Skickat från mobilen, ej under färd...)
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

12
Idag på em åkte jag bakom en kompis på väg upp mot toppen av en skidbacke (vi tog baksidan efter en brant väg med ca 1-2 dm snö). Han fick stanna då det slirade för chryslern men gosantan kom fint upp på toppen utan ett uns av problem!

Jag bugar för den wonderbara "Santan"
Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

14
Hej!

:( Ledsen, inte denna gång. Det var helt mörkt och inte läge helt enkelt. Däremot kan du vara säker på att det kommer bilder av djupsnökörning så snart det kommer mer snö (vi har alldeles för lite)!

Håll ut är mottot!
Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07