Annons

Kom med förslag till vårens Santa Fe träff!!

1
Det som ligger närmast framför oss är planeringen av årets träffar. Hur, var och när är inte klart ännu, men du kan hjälpa oss med synpunkter och förslag.

Vi (ClasseClas, Fjällräven och Swedefe) sitter och drar upp riktlinjerna för Santa Fe träffar under 2005 - och vill gärna stämma av våra funderingar mot era, det är ju för er skull vi arrangerar träffarna...

En renodlad terrängträff är ”löst” preliminärplanerad till i höst - den lägger vi åt sidan så länge.

En "vårträff" är planerad till någon gång i Maj - alltså något mer vädersäkert än i April, men innan cirkusen med Pingst, hänryckning och allt det där börjar...

Fråga 1:
Verkar det vettigt att hålla en träff i sådär mitten av Maj?

Vi räknar med att köra en samlad träff med rejält deltagarantal istället för flera regionala träffar - som i så fall riskerar att bli lite urvattnade så här i starten. Då är spörsmålet; Vad skall man lägga träffen? Utan att veta var någonstans ni alla bor så är det klart att vi har två starka fästen; Stockholm med omnejd respektive Göteborg med omnejd - men det finns Santor i hela landet! Lägger man träffen i Stockholmsområdet kanske man missar potentiella träffdeltagare från andra delar av landet - och vise versa om man lägger träffen på Västkusten.

Fråga 2:
Hur lång sträcka är ni beredda att köra till en träff?

Om man skall vara lite Svensk och mötas på halva vägen så hamnar vi plötsligt i ett "ingenmansland" där ingen av oss huvudarrangörer: Fjällräven, ClasseClas eller Swedefe har några fixfärdiga platser att vara på (Vilket vi inte har ändå...).

Fråga 3:
Är det någon som har förslag på lämplig plats att hålla en träff på?

Det är inte alldeles okomplicerat - en uppställningsyta för de som vill anlända kvällen innan träffen med husvagn - plats för diverse aktiviteter passande både vuxna och barn under träffen, kanske ett lättare terrängspår för de som vill pröva på, toaletter etc mm osv... Ni ser - det drar till! Fundera vad ni känner till för platser eller anläggningar som kan fungera som utgångspunkt för vår-träffen.

Fråga 4:
Vad får det kosta?

Det är svårt att göra ett bra arrangemang utan att dra på sig kostnader - vi har ingen medlemsavgift eller någon fet kassakista att ösa ur.... Ju fler vi är på träffen, desto rimligare blir summan per deltagare - förslag, tack! Vi har självklart en hel del idéer om vad vi skall sysselsätta oss med under träffen, men det vore trevlig att höra vad ni vill ha ut av en sådan här träff;

Fråga 5:
Förslag till träffaktiviteter?

Så; fundera lite och skriv era idéer i tråden på forumet eller maila. Har ni inte gjutna svar på

alla frågor så gör det inget alls, och man blir absolut inte automatiskt ansvarig för genomförandet av sina förslag... Kommentera det ni känner för - så enkelt är det!

ClasseClas/Fjällräven/Swedefe
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.
Annons

2
Tidigare svar från förra forumet.

petroff
Fråga1:Mitten av Maj låter trevligt.Hänger dock ihop med fråga 3:Var? Blir det lång körsträcka ser jag hellre att träffen sker i sommar då flera kanske kan ta det i anslutning till semestern.
Fråga 2:Hur långt? En resa på 2-3 timmar kan väl de flesta ta.Längre än så tycker jag är mastigt för en vanlig lö-sö.
Fråga 3:Var? Föreslår CC:s kamping i Kapellskär.Förutom 50 gästplatser(för husvagn) finns all önskvärd bekvämlighet.På gångavstånd finns även vandrarhem i STF:s regi.
Fråga 4:Kostnad? Svårt att sätta gräns.Kostnad för själva resan samt kost och logi lär väl ändå vara de tyngsta posterna.
Fråga 5: Aktivitet? Om Kapellskär, gärna en lunch eller middag ombord på Ålandsbåten.Kanske inte omöjligt ordna lite teknik/terrängkörning i närheten.

Mvh Petroff
Stahl
Hej!
Vågar man på att ge ett förslag utan att höra Bu-ropen?

Ett ställe, typ Säfsen, har själv aldrig varit där men min tanke är den här:

Säfsen eller ett liknande ställe har en massa olika aktiviteter för hela familjen, bra för den som kommer långväga och vill boka en långhelg och tycker att lörd/sön är för kort, man klämmer in en kul SantaFe träff i sin långhelg istället....

Sen är det ju bra när det finns olika sorters boende, husvagnscamp för de som kommer med "huset", stugor, hotell etc så att alla får valfrihet.

Säkert har många husdjur och svärmödrar som inte kan lämnas hemma och då är det ju bra med valfrihet i boendet.

Detta var bara en spontan ide från mig...

Må gott alla!
Stahl

Swedefe hoppar in och lägger upp en länk:
http://www.safsen.se
linkan
Träffade en medlem i Opelklubben i helgen.
Kanske vi kan planka deras koncept (fastän dom har en årlig omsättning i klubben på 300.000 kr).
Opelklubben tog 200 kr i träffkostnad och 50 kr för barn.

De hade sin stora sommarträff i Nora, 3 mil norr om Örebro. De höll till på Trängbo Camping, som också har småstugor. I närheten finns ett vandrarhem inrymt i gamla tågvagnar samt vanliga stadshotell. I Gyttorp en bit ifrån kan man bo i 50-talsinredda lägenheter. Campingen kostade år 2004 150 kr dygnet inkl el.
I Nora, som är en pittoresk småstad, finns god glass, veterantåg och Grekåsas lanthandel.

Jag tycker det är trevligt med olika aktiviteter som gemensam grillning med långbord, bilrally med frågesporter, gåtor, rebusar, teknikkörning, slalombackning, bilkunskap, tipspromenad, naturstig, skogsvägskörning, bilparad, ölhävning och liknande nöjen, men framförallt att få träffa likasinnade.

Kanske vi får vara aktiva med "marknadsföring" så vi når fler än 15 pers. Det finns väl 8.000 Santor i Sverige? En gång pratades det om Klubbinfolapp att fästa under vindrutetorkare på Santor man ser på P-platser.

Vår och försommar brukar vara hektiskt, men mest vädersäkert, tror Linkan.
Stahl
Glömde säga.... det skulle ju inte vara helt fel med Västkusten....

Stahl
petroff
Bästa Stahl!
Jag håller med dig, västkusten är,om inte guld så i alla fall silver.(Guldriket är ju som bekant Skelleftetrakten).
Var det du som tipsade om Säfsen?Bra tips!Det tänker jag spara i pärmen för resmål.
(Kanske att jag själv kommer att bidra med ett "guldkorn" under rubriken resmål.)
Jag och gumman sitter som bäst och planerar sommarens rutt och vi har redan prelat en camping i Strömstad.Fast då pratar vi semestertider.
Gäller det en weekendträff på vårkanten lär de flesta föreslå ett resmål i någorlunda närhet i förhållande till var man bor.Vår och försommar är redan sönderhackat av långhelger.Jag kastar inte in handduken men det blir inte lätt att få extra ledigt under den perioden.
Hur man än vrider och vänder på saken så får en del långt att åka och då är det bra om man är ute i god tid med informationen.
Så den första frågan vi bör avgöra är:Var ska vi träffas?

Mvh Petroff
Stahl
Petroff, guldriket måste vara härjedalen, jämtland och hela vägen uppåt, lyckans alla som bor där. naturen, fjällen och dialekten, helt underbart!

Nu kan jag inte se hela forumet pga något (kanske är jag portad) men när det gäller semestermål så skrev jag om Lom i Norge, rekommenderas! Det är en skön känsla att åka i en SantaFe ända upp till Juvashytta och spännande att åka ner.

Nu har jag återigen lyckats att sudda ut gränsen för ytterligare en tråd.

Visst vore det roligt att träffas, det är inte många tips som kommit in kanske beror det på att Swedefe var snäll (?) när han skrev:

"Så; fundera lite och posta era idéer i denna tråden; har ni inte gjutna svar på alla frågor så gör det inget alls, och man blir absolut inte automatiskt ansvarig för genomförandet av sina förslag...
Kommentera det ni känner för - så enkelt är det!"

I och med att jag räknat ut att jag har 2 års längre livserfarenhet än han, förstår jag att det kanske inte händer så mycket om man inte tar i på "grabbars vis"

Personligen skulle jag skriva: Snälla Ni posta Era förslag det vore så roligt att träffas!

men nu får det väl låta så här:

SLÄPP SARGEN OCH PASSA PUCKEN!

.... tog jag i för mycket?

Må gott alla!
Stahl

...blev jag portad nu?....

3
Nu får vi ta nya tag! Våren närmar sig med stormsteg och vi går mot sommartid. Vi behöver lite mer engagemang från Er för att få underlag till planering av vår/sommarträffen. 8) 8)
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.

4
Hej igen!
Jag har tidigare gett förslag om ex.vis Säfsen, här kommer ett till:
Sunne, ganska likt Säfsenförslaget men här finns även närheten till Selma Lagerlöf Spa för de som vill unna kära hustrun något extra när man ändå är ute och åker... :D

Må gott
Stahl

Vad tycker Ni andra ?

5
Hallå? HALLÅ...? HALLÅ!!

H A L L Å !!!!


Vill vi ha någon träff? Bara undrar - det hastar!

Om ni inte passar er så bestämmer något själva, och så har ni inte något att säga till om - precis som hemma...

10, 9, 8, 7, ...




Swedefe

(Stahl behöver inte ta åt sig - hon är i Norge och rekar...)

Sthals förslag

6
Jag tycker idén om Sunne låter bra men vad ska träffen innehålla?
Sunne är ett fint ställe finns lite av varje, men som sagt vad ska träffen innehålla för typ av aktiviteter?
Den är inte "grodyngelsgrön"

7
Även om det är få som kommit med konkreta förslag finns det trots allt lite att välja på.Man kanske inte vinner något på att få 100 olika platser
att välja bland.
Man kan ju göra så här:Lista alternativen och be om röster.Eller:Prella
ett datum samt plats och kolla responsen.
Kan själv tänka mig delta i ett par av förslagen om det ligger rätt i tiden.
Nåt upplägg kanske funkar för familjen medans en co-driver på en shopping-sväng till Tyskland passar bäst. :D

Petroff

8
Hur går det för club-direktionen??

Sitter här med några tomma hål i kalendern. Vill gärna fylla dem med något vettigt, exempelvis en vår/försommarutflykt tillsammans med Santa Fe-gänget. Är det något på gång, grunnar Gunnar.

9
Vårträffen blev höstträff!
Se till att redan nu boka helgen 16-17-18 September!
På annat ställe kan man läsa om vad som tagit kraft och tid från träffplaneringen.

Er input i denna tråden har varit värdefull, vi vet att det finns ett stort intresse för att träffas, men skall det göras så skall det göras bra.

Denna tiden på året är hektisk för de flesta, med sjösättningar, arbete på hus och sommarställe, i trädgårdar, tävlingar - you name it!

Vidare hoppas vi kunna sätta ihop en lite halvfrivillig träffkommitée de närmaste veckorna innan semestrarna splittrar landet. Den som anmäler sig frivilligt kommer lindrigare undan...

Väl mött i September!!!





Swedefe