Ojoj! Inte varit muntert hemma idag... Va iväg till verkstan idag och kollade hur de gått för dem med farsans bil... NU Hittade dem felet med gnissel vid ratten som vi hade den inne för i våras! Va nån fjäder som skulle bytas.
Konstaterade även att det va för lite olja i lådan... Efter påfyllning skulle allt fungera bra igen... (HUR FAN FÖRSVINNER OLJA FRÅN LÅDAN?) Sukken hade inte du samma problem?
Jag hade även gnällt på bromsarna att pedalen har ett spel på 1-2cm då varken bromskraftsförstäkare eller hydrauliken fungerar... Då hade dem tagit det som att jag klagat på att de "klipper" i bromsarna under hård inbromsning... JAHA? Det sa jag aldrig...
Man blir så FRUKTANSVÄRT dåligt bemött på Bilia Nacka! Och speciellt jag som är yngling... även farsan får ett vidrigt dåligt bemötande...
Anyhow, dem konstaterade att båda bromsskivorna fram va skeva... inte för att varken jag eller farsan märkt det och vi båda är skitkräsna när det gäller obalans i fälgar eller liknande... Så då skulle dem byta skivor fram på garantin fick vi veta efter mycket om och men... MEN! Klossarna skulle vi få betala + jobbet för att byta klossar 1000+1000kr...
NÄR DEM BYTER SKIVOR ÄR JU FÖRFAN HELA JOBBET GJORT FÖR O BYTA KLOSSAR!
Så varit en riktig jävla cirkus med Bilia nacka idag... får se om vi äns får bilen imorgon... vi vägrar ju självklart betala för klossarna eller bytet... hade dem erbjudit att vi skulle betala klossarna o dem står för bytet visst men när man ska ta något jävla överpris för bytet... glömm det!
Nu kommer ju farsan att ha varit utan bil i snart 2 dygn och fått stå för resor till o från verkstad etc etc. räcker väll som nog betalning för oss när det är inne på garanti jobb... Så nu är han tvungen att köra såkallad liggvagn vare sig han vill eller inte!:p (A4an...)
Får se hur det går imorgon och hoppas verkligen att låda och 4wd funkar som det ska nu!... Orkar inte bråka mer med Bilia. kommer bli diverse samtal till Hyundai Sverige imorgon. även Hyundai säljarna rekommenderade oss att ringa direkt till Hyundai Sverige pga att dom fått mycket klagomål att service delen är totalt värdelös när det gäller bemötande etc!
Tänkte avslut detta klagoinlägg med en höstbild på bil och båt!;)
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=777611