Annons

Vad skall spolarvätskan helst lukta?

Sprit
Antal röster: 9 (50%)
Citrus
Antal röster: 2 (11%)
Rengöringsmedel
Antal röster: 1 (6%)
Jag gillar omväxling
Antal röster: 1 (6%)
Helst inget alls
Antal röster: 2 (11%)
Bryr mig inte
Antal röster: 3 (17%)
Antal röster: 18
Annons

2
Oj! 100 % tycker som jag... :lol: :lol: :lol:
Nä, det bästa för min del vore om den inte luktar något alls, men det beror mest på mina förhållanden gentemot vissa aromatiska ämnen...
Annars hade väl en viss citrusdoft inte varit fel, istället för "spritdoften"; Sprit skall ju inte enbart luktas på, har jag hört... 8) 8) :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Citrusfrukten gör en glad, i motsats till smaken.. :lol:
:roll:

Citrusdoften hemma hos oss går redan igen lite varstans från bl.a. diskmedel, lukta gott på toan, myggljus och räkorna, så varför inte lite GUL doft i spolarvätskan. :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

4
Inte spelar det nån roll vad det luktar, så länge det blir rent. Lika ointressant som att vissa diskmedelstillverkare gör reklam för att de pressar i rent fruktextrakt för luktens skull.....
"Joppe"

5
Joppe skrev:...gör reklam för att de pressar i rent fruktextrakt för luktens skull.....
Och vem tror att det är "rent fruktextrakt".. :lol: :lol: :lol: ?
Ånej, det skall ingen inbilla mig iallafall, att det är något annat än rena(?) KEMIKALIER alltihop... :roll: :roll: :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
:lol:
SKIT samma om det "bara" är kemikalier, bara de luktar gott å inte luktar "skit". :roll:

:shock:
På tal om "godis". Finns det något av dagens godis som INTE innehåller en massa kemikalier? Bl.a. - en del mjukisar i gottehyllan är ju BARA kemikalier!


Vidare så är det nog en jäkla tur att man INTE alltid vet vad "snabb-bukfyllan" innehåller som man stoppar i sig på typ Mc Donalds, "korvmojjen", Kina-krogen, pizzerian etc.

Vad gäller spolarvätskan så har jag absolut INGA önskemål/krav för dagen på att det skall lukta något, men om jag ställdes inför ett val, så hade jag gärna föredragit GUL-doften framför nuvarande "drink-doft". :wink: .
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

7
Spolarvätska ska lukta spolarvätska.

Det är ju på lukten man känner hur kraftig blandningen är...
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

8
Jag vill minnas att det gick att köpa spolarvätska med äppeldoft 1 eller 2 säsonger för bra många år sedan. Givetvis gick väl det an också. Jag var givetvis tvungen att prova nyhetens behag.

Kan man å andra sidan gödsla i kupén med Wunderbaum med Pina Coladadoft, så är äppelpäppeldoft en piss i Nilen i det sammanhanget.

Nu tillhör inte jag vurmarna av Wunderbaum precis, utan det var mer som ett exempel.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

9
ClasseClas skrev:Jag vill minnas att det gick att köpa spolarvätska med äppeldoft 1 eller 2 säsonger för bra många år sedan.
Hörru - har du inte tullat på Kronans förråd?

Spolarvätskan i lumpen luktade avgjort någon slags vidrig "äppel-päppel" sprit - aldrig känt något liknande varken förr eller senare.

80-81 T2 "Skövde - Stan som ingen behövde"



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

10
Swedefe skrev:
ClasseClas skrev:Jag vill minnas att det gick att köpa spolarvätska med äppeldoft 1 eller 2 säsonger för bra många år sedan.
Hörru - har du inte tullat på Kronans förråd?

Spolarvätskan i lumpen luktade avgjort någon slags vidrig "äppel-päppel" sprit - aldrig känt något liknande varken förr eller senare.

80-81 T2 "Skövde - Stan som ingen behövde"



Swedefe
No way, det här var säkert 20 år efter lumpen. Jag undrar om det inte var Kemetyl som lajjade lite med testmarknadsföring.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision