Annons

Nya Santa Fe

1
Hej!
Ja, nu har vi kört drygt 250 mil med våran nya 2,4 gls. Vi är enbart positiva! Vad har hänt? Jo, bilen är snyggare både invändigt och utvändigt (Förlåt Classeclas men den nya grillen är bra mycket snyggare!) Dessutom är svampighetskänslan i sätena borta, de är hårdare, 3-punktsbälte på alla sittplatser (sen att den mittersta bak skall dras från taket är ju en fråga för sig själv) Att klädseln är mycket ljus ser jag inte som något större problem just nu då jag för ett par veckor sen fick in en liten tjej som ramlat i en vattenpöl och det blev en stor fläck som märkligt nog bara var att borsta bort trots att den var blöt. Men kanske det mest positiva är att bilen är bra mycket piggare än den gamla, man kan köra om utan att växla ner och det gäller i uppförsbacke. Nu är inte jag någon tekniskt belevad person men skillnaden är mycket märkbar.

Vi var ju inne på att köpa en Tucson istället men vår bilförsäljare rådde oss att vänta och vi väntade i ett halvt år och det är vi glada för. Helnöjda är vi. (tills vidare måste man väl säga för det betyder säkert otur att hissa den nya bilen så här :roll: )

Må gott :wink:
Stahl
Annons

2
Och ACn fungerar!

Kul att läsa om nöjda Santa Fe-ägare - men inget som man blir sådär jätteförvånad över... :wink:

En bilhandlare däremot som stallar sina kunder under ett halvår för att dom skall blir riktigt nöjda - alltså nöjda på sikt är lite mer förvånande!

Jag tycker allt att det är något att flagga för - vem var det?



Swedefe

3
Samma företag som trots allt krångel med ACn försöke och försökte och försökte tills det lyckades. Trots lång tid och mycket hopplöshet och krångel så fungerade ACn utan problem efter åtgärd. Detta är en historia för sig...

Den dagen vi hämtade vår nya bil och "råkade" låsa in ALLA nycklarna i bilen, :oops: om ni kommer ihåg. Samma företag skickar efter kl 18 på fredagskvällen en servicekille för att bryta in sig i bilen och tar det som en egen leveranskostnad av bilen :lol: Inte ett märke på bilen heller!

Än så länge bara positivt vilket gjort att man vågat anlita samma firma igen.

Så rosor till Carnes Bil i Borås !! Fortsätt så och vi blir kvar som kunder och Ni får fler.

Stahl

Re: Nya Santa Fe

4
Stahl skrev: (Förlåt Classeclas men den nya grillen är bra mycket snyggare!)
Inget att be om ursäkt för för tusingen! Du tycker vad du vill, o jag tycker vad jag vill! :wink: :P 8) :D

SKönt att höra att du är nöjd med bilen. Jag blir lite fundersam varför -05an känns rappare. På papperet så är den ju likvärdig med tidigare modeller. Kanske var det ngt på mer på dina gamla -01a felade? :roll: :roll: Får lust att provköra en -05a bara för att jämföra med min -03a.