Jag har en Ioniq Electric som idag laddas med reseladdaren (220 V) och med den går ju att ställa ner laddeffekten i bilen så lågt som 1,2 kW, ungefär, genom en inställning i bilens menysystem. (Jag gör detta för att vara extra snäll både mot batteriet och för att slippa risken att några säkringar går i onödan.)
Nu funderar jag på att köpa en laddbox (3-fas) för att kunna ladda upp till 11 kW men hur LÅG laddeffekt får man om man kopplar in sin bil i en hemma-laddbox och sedan ställer in på "låg" laddning för "normalladdning" i bilens menysystem (jag kan inte hitta den uppgiften någonstans i vare sig instruktionsbok eller på nätet)? Finns det någon vänlig själ som har en 3-fas-laddare hemma som skulle kunna testa?

Detta kommer ju f.ö. bli mer och mer aktuellt nu när elbolagen har börjat lägga in straffavgifter för toppeffekten per månad... :-/
De laddboxar jag tittat på hittills går att begränsa till 6 kW i laddaren men jag skulle vilja kunna få ner laddeffekten ännu lägre.

Tack på förhand!
Fredrik