Re: Vanliga fel på i40
61Mina ryckningar har fått sin förklaring, det var fel på en tändspole som nu är åtgärdat.
Bilia nollställde min automat, dvs datorn som lär sig hur man kör...(dont ask).. sen funkade den galant i 2 veckor tills det började rycka igen.maxeta22 skrev:Har du löst detta?Vog2013 skrev:
Någon annan som börjat få ryckningar i ca 60km/h ? Märker det mer och mer när man gå över 55 men inte över 70
Jag har samma problem, kontaktade Holmgrens (gamla Frontbilar) och får till svar att de inte kan se några felmeddelanden vid felsökning.
Lämnas därför utan åtgärd.
Jag tvingas köra vidare, nu i helgen brast det för ryckningarna blev mycket värre, varningslampa för motor tänds. kontaktar återigen Holmgrens, lämnar in bilen igen. Verkstaden påstår att jag troligtvis tankat fel, jag ska ha blandat 95 oktan med E85. De påstår att den bensinen som finns i tanken har "skiktat sig". De vill ha 3000 för att rengöra tanken.
Jag kan visa med mina fakturor från Statoil att jag aldrig tankat E85, de påstår de att Statoil troligtvis har hällt fel i sina tankar när de fyllt på från tankbil. Jag har kontaktat Statoil för att höra om någon annan har klagat på felaktig bensin.
Verkstaden vägrar att fortsätta felsöka då de hittat att det är fel på bensinen, om jag betalar 3000 och det inte hjälper så kommer de att fortsätta leta.
Känns som om man bankar huvudet i väggen.
Har kontaktat Hyundai.se för att få råd, jag vet inte hur jag ska hantera detta om de också säger att det beror på feltankning.
Är det någon annan som haft problem med ryckningar, framför allt när man ligger mellan 50-80 km/h?