Annons

AWD endast m lock-knappen intryckt?

1
Hej, kört lite i hal backe i helgen och trots fina dubbdäck så fastnade jag ett par gånger. Antispinn blinkade och jag fick ge upp flera gånger trots att andra rullade förbi utan problem . När jag väl hade sinnesnärvaro att låsa AWD med knappen gick det bättre - men jag förstår manualen som att den borde ha kickat in automatiskt ändå? Orolig nu att jag har samma problem som i tidigare trådar... Låter det som samma tycker ni? Verkar ju som AWD ändå funkar med låsknappen intryckt?
Antar att vagnskadegaranti inte är att tänka på med årsmodell -14 som dessutom är köpt beg? Men fattar jag rätt att försäkringen (helförsäkring Folksam) kan täcka den här typen av fel?
Annons

Re: AWD endast m lock-knappen intryckt?

3
Tja Robinho,
Har inte haft mer problem (å andra sidan inte kört på halt underlag heller...) men har kollat mer på däcken och de är 10 år gamla o kanske inte i så bra skick som jag trodde. Har inte haft dubbade däck tidigare så hade inte riktigt koll på vad jag skulle kolla på men dubbarna var nog rätt nedslitna av många mil barmark. Så det blir nya vinterdäck i höst, odubbade.
Ordinarie service visade inga fel på bilen så jag har valt att tänka att den nog fungerar som den ska...