Annons

Rost vid vecket vid framrutan

1
Noterade för en tid sedan att jag fått rostangrepp i plåten precis ovanför framrutan.
ca7 st ställen en del runt 4-5mm i omkrets.
3 av dem är där ca 5 cm c-c.

Var inne på verkstaden o åberopade garantin på rost eller lack.
Men de hänvisade till att det är orsakat av stenskott o därför gäller inte garantin.

Blir dock lite frågande, dels att alla har snarlika utveckling i rostangreppen.
bilen är från 2016 gått 6500mil o upplevs lite osannolikt att alla stenskott ligger runt samma linje i vecket och är samtidigt så tätt mellan varje.

Enligt verkstaden ska där inte vara någon svets där som kan orsaka det.



Det borde kunna vara troligt men bilen är sedan 2016 gått 6500 mil.

Tittade på andra I40 och noterade att dessa hade liknande rostangrepp.
är det fler som har detta eller känner till detta?

Bild
Bilagor
Annons

Re: Rost vid vecket vid framrutan

3
Hej,
Skulle vara intressant att veta vad de säger.

Var inne på bilfirman i veckan och noterade att även några av deras bilar hade samma "defekt".
Lika så när jag varit ute på stan o tittat på andra i40.
De har på samma ställen.

Men att de är på samma ställen o hänvisa till att det är orsakat av stenskott känns långsökt.
Bifogar en bild på en bil jag såg på staden.
Bild
Bilagor

Re: Rost vid vecket vid framrutan

6
Tvättade min I40 för ca 3 veckor sedan då fanns det inget rost ovanför framrutan!!.... Upptäckte en rostbubla i helgen😡😡.... Det känns att har gått väldigt fort... Är säker att den inte fanns där för 3 veckor sedan skulle ha sett det då.... Får kolla med hyundai där jag köpte bilen

Re: Rost vid vecket vid framrutan

7
Tvättade min I40 för ca 3 veckor sedan då fanns det inget rost ovanför framrutan!!.... Upptäckte en rostbubla i helgen😡😡.... Det känns att har gått väldigt fort... Är säker att den inte fanns där för 3 veckor sedan skulle ha sett det då.... Får kolla med hyundai där jag köpte bilen