Annons

46
Vem av Er parkeringsbombare var i Nacka igår (22/3) ?? Efter att ha handlat på ICA MAXI i Nacka så hittade jag ett oerhört snyggt laminerat kort med info Hyundai SUV Club !! Eftersom jag själv har bombat en hel del här i Nacka, både på Maxi och Forum, så kan det ju vara ett av "mina" kort som så att säga kommer i retur... eller var det så att vi hade besök av nån klubbmedlem i Nacka igår ??
"Joppe"
Annons

47
Kul Joppe, få sin egen bil lappad!

Man kan ju hoppas att någon ger sig tillkänna - men annars är det ändå
det ultimata beviset för att upplägget fungerar!!!

Kan meddela att även jag är på gång - hittade delar av laminatmaskinen i helgen, nu skall jag bara se till att få ihop den, sedan minsann...



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

48
Kan meddela att även jag är på gång - hittade delar av laminatmaskinen i helgen, nu skall jag bara se till att få ihop den, sedan minsann...

Swedefe[/quote]


Min fungerar ypperligt! En PEACH Silver Line, införskaffad efter tips från
ClasseClas.Skickar gärna en knippe om du inte får ihop delarna.

Tillverkar som bäst en ny laddning för förnyad attack mot närbelägna
köpcentra. Det är ju lönings-lördag :D

Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

49
Lördag 06-03-25
Dagens kortbombnings-raid gav inte samma goda resultat som föregående :cry: Blev lite sen ut på fältet.Förra gången på plats vid 12-snåret, nu blev klockan bortåt fyra. Konstaterade att det inte var samma hysteriska slagsmål om p-platserna!
Liksom förra gången noterades modell(SF,Tu,Terra)reg.nr samt på vilken parkering.Trots sämre utfall finns en sak som förgyller dagen :D

Resultat: 10st fordon "bombade".
1st SF vid Bauhaus
2st SF + 1st Tuscon vid Outlet
5st SF + 1st Tuscon vid IKEA
(0st Terra! Inte gångbar i storstan :?: )
Att notera jämfört med förra lönings-lördan:
IKEA är konstant(6 mot 6)
Outlet Tappar(3 mot 8)
Bauhaus tappar STORT!(1 mot 5)
Teori någon?
Så till pärlan:Fick den äran att "bomba" en Santa Fe CM :D :D :D
Yes! Ingen "reklambil"(saknade synliga dekaler)äkta uggla på reg.plåten.
ÅF-bil?Anonym testkörning av motorjournalist?
"Vad vet jag?En bra historia var det i vart fall!"

Har dock ett dilemma:
Förra gången erbjöd sig gumman att följa med för att "hjälpa till" :?:
Anade oråd men tänkte att två par ögon ser mer än ett par.
Den här gången fick jag mina farhågor bekräftade då jag kom på henne
inne på LINDEX, ivrigt snurrandes på klädkarusellerna! :shock:
Fortsätter nog med mitt bidrag till denna ideella förening men framtida
visiter på handelsområdet riskerar att bli kostsamt, ja rent av äventyra semesterkassan. Har funderat på "ska köpa tidningen" "ska bara ner å ösa ur båten".
Nån som har nåt tips?

Petroff :wink:
Senast redigerad av petroff den 28 mar 2006, 15:02, redigerad totalt 1 gånger.
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

50
Ärende till Uppsala idag.Inte så mycket tid att jaga SUV:ar men tre
Santor åkte dit! En vid Biltema och två på IKEA-parkeringen :D

Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

51
Bra jobbat petroff! Du leder! Jag har blivit beskylld att vara "...värre än Jehovas Vittnen", Santaclaus är visst en "laminattaliban". Det är religiösa undertoner i klass med filmen "Blues Brother".

"We're on a mission from God. We're gonna put the club together."


Jo just det, lite förvanskat blev det. :wink: Jag har min binge med kort i jackfickan och ibland blir det en 2-3 bilar som jag kommer åt att smycka.

Förresten, jag pratade med ÅF Stilbil, Sollentuna i förra veckan och de kan tänka sig att lägga med laminatkort i leveranspaketet vid försäljning av Hyundai SUVar. Skitballt tycker jag!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

52
:D Har gjort rutin i att notera reg.nr på de fordon jag "lappar" men tycker
det är, om inte olagligt, så i vart fall onödigt att redovisa offentligt.
Men nu kan jag faktiskt avslöja vilken en av bilarna är som jag lappade
utanför IKEA Barkarby i lördags :shock: Och det utan att här uppge reg.nr!
Jag redovisade att jag hade den äran att stöta på en Santa Fe CM.
Titta på omslaget av senaste aha! Där har ni den :D :D :D
Upptäckte det alldeles nyss! En lunch-paus och tidningen åkte fram.Visst var reg.nr på omslags-bilen bekant? Kollade mina anteckningar och hoppade till då det visade sig stämma! :shock:
Vågen har jag redan fått och ser inte det här som någon tävling.
Men visst är det lite läckert att ha lappat omslagsbilen?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

54
Stahl skrev:Snyggt jobbat!
Vi borde skramla ihop ett pris till dig :D :D :D

:wink:
Stahl

Snällt tänkt! :D Fast jag är inte ute efter någon belöning.Det här börjar bli
riktigt kul! Träffa damer får man göra också :shock: Inte ovanligt att de
lånat bilen av pappa,släkting eller rent av bekant för en shopping-tur.

Beträffande CM:n:Kanske någon tvivlar på att det var omslagsbilen jag
stötte på? Det var ju det här med "sannolikheten"! Men "Icke sa Nicke".
Har kollat i mitt notblock flera gånger i dag och det stämmer!
Sen var jag inte ensam att se bilen.Gumman var ju med.Hon tyckte
aktern påminde om "Cadillac" :shock: -Men vad vet hon om bilar :lol:
Undrar nu bara om det var Mr VD själv som var o shoppa loss på IKEA :?:

Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

55
petroff skrev:Träffa damer får man göra också :shock: Inte ovanligt att de lånat bilen av pappa,släkting eller rent av bekant för en shopping-tur.
Avslöjad! Å jag som i min enfald trodde att du hade blivit lite religiös à la Blues Brothers... :? :wink:
petroff skrev:Beträffande CM:n:Kanske någon tvivlar på att det var omslagsbilen jag stötte på? Det var ju det här med "sannolikheten"! Men "Icke sa Nicke".
Har kollat i mitt notblock flera gånger i dag och det stämmer!
Sen var jag inte ensam att se bilen.Gumman var ju med.
Jag tror dig! Du såg väl att det var en diesel med autlåda? Kanske någon dieselnisse på Hyundai som har bytt ut sin Terracan?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

56
Någon ny Santa (CM) har jag inte "lappat" ännu, men jag lappade på några (5st.)av den gamla modellen på smygpremiären hos den lokala handlaren förra veckan. När jag kom hem och sammanställde listan(reg.nr dock ej tid & plats), upptäckte jag till min fasa :oops: att jag lappat samma bil två gånger. Fast det har skett på olika platser med några veckors mellanrum.

Min första tanke var: Oj vad de ska tycka att det är tjatigt, men sen slog det mig att kanske känner sig ägaren extra uppmärksammad istället. :?:

Efter detta har jag iallafall alltid min lilla lista lätt tillgänglig i fickan tillsammans med några kort.

Hittills är resultatet 30 st Santa fé, 9 st Tuscon och 1 Terracan
Dessutom en danskreggad Santa fé, där ägaren sade sig känna flera Santaägare i Danmark.
Månde det på sikt bli "Club Hyundai SUV Scandinavia"?

Platser som blivit utsatta/uppmärksammade:
Arendals industriområde, Frölunda torg,Kungsbacka, Billdal, Kållered, Isaberg/Hestra, Svenljunga, osv. Alltså mestadels i Göteborgsregionen men med lite avstickare i österled.

Var jag än hamnar "scannar" jag av närområdet. Det har blivit ett nästan lika naturligt uppträdande som att söka efter en ledig ruta när man svänger in på en parkeringsplats. :oops:
Tur att bilarna sticker upp lite över den grå massan av "vanliga" bilar. :D
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

57
Det är religiösa undertoner i klass med filmen "Blues Brother".

"We're on a mission from God. We're gonna put the club together."


Nej,nej: "We´re on a mission from Clas.We´re gonna put the "club"
together."
"Robert Lind i kramfors" ? Säger bara "ClasseClas i Sollentuna!" :wink:

När man inte längre kan "sitta i parken och mata duvor å titta på
småflickor"(i dessa sjuka tider kan verkligheten överträffa dikten)
så får väl "galanta damer" på stormarknader duga?
Jag lovar att jag använder mig av "selektiv varseblivning".Absolut inget
kan avleda min uppmärksamhet ifrån UPPDRAGET :shock:

Var det en Diesel-CM?Nej det gick mig förbi.Kan dock likasåfullt vara
hövdingen själv som var igång.Tror att vi bara sett början på den diesel-
våg som kommer att skölja över Svedala. Snart går man väl före i
krog-kön bara man luktar diesel!
Kolla in "Genus".En bil med sportig framtoning och 2,2l diesel :?: :?: :?:

Sen känner jag igen mig i SantaClaus beskrivning på flera sätt.
Man får en viss "blick" för det hela.På håll kan man syna av 50 bilar!
Kruxet uppstår då där inte finns nån Santa :!: Då kan hjärnan spela en
spratt och plötsligt reagerar man på Volvo å Lexus´ar å andra billiga
plagiat.Och nya RAV 4:an kan på håll tas för en Tuscon! Ja,ja! Jag sa
på håll.
Vad folk ska tycka har jag slutat oroa mig för.Har bara blivit vänligt bemött.Tror det lyser igenom att man inte vill lura någon.
Annat än att gå med i klubben förståss :oops:


Petroff 8)
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

58
Petroff skrev :Vad folk ska tycka har jag slutat oroa mig för.Har bara blivit vänligt bemött.Tror det lyser igenom att man inte vill lura någon.
Annat än att gå med i klubben förståss :oops:

Petroff 8)[/quote]

Precis, tanken var ju att vi skulle få fler medlemmar genom attackerna, inte bara sprida budskapet... är det nån som vet om det har gett resultat ? Det finns ju en annan tråd som just tar upp frågan hur man fick nys om klubben, och så vitt jag vet så har ingen iallafall där förklarat sig så som upplyst genom kort... jag noterar också att vi inte fått nån ny medlem sedan 19:e Mars !!
Finns det nåt mer vi kan göra ?? Skrämmer vi bort folk genom att vi till stor del diskuterar sånt som faktiskt inte har med vårt bilval att göra ?
"Joppe"

59
Joppe skrev:Skrämmer vi bort folk genom att vi till stor del diskuterar sånt som faktiskt inte har med vårt bilval att göra ?

Nix, Joppe - utan att vilja vara elak så måste jag ändå påstå att du inte tänkte hela varvet den här enda gången:

"Funderingar & Svammel" som bland annat härbergerar just denna tråden ligger faktiskt under den dolda delen av forumet som kräver medlemsskap och inloggning för att bli synligt!

Vi ser att det är åtskilliga besökare inne och kikar på den öppna delen av forumet utan att vara registrerade - tyvärr är man ofta lite lat och börjar inte söka information kring bilen förrän man hamnat i knipa och akut måste ha andras stöd.

Sedan skall vi ha klart för att det finns ohyggligt mycket vetande samlat i den öppna delen av forumet - den som tar sig tid att läsa igenom får det mesta kring bilen klart för sig utan att behöva registrera sig och ställa frågor. Det är en av mycket få nackdelar med en hyfsat felfri modell...

Eller - hemska tanke...?
Det kan väl aldrig vara tvärt emot det som Joppe tar upp?
Tänk om nykomlingarna tittar in på den öppna delen och dömer oss som varande fackidioter och tråkmånsar som inte diskuterar något annat än Hyundais SUVar?
Såna nördar skulle ivart fall jag hålla mig borta från, that's for sure! :mrgreen:


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

60
Inte är du väl elak för att du påpekar sånt som du har 100 % rätt i , jag tänkte inte hela vägen denna gång (heller)!!
Och du har helt rätt även i att tråkmånsar som bara diskuterar bilarna kanske inte är vad vi vill ha in,,
Men jag undrar fortfarande vart de nya medlemmarna tagit vägen,, varför har vi inte fått en stor tillströmning av intresserade, om vi slår ihop antalet kort vi har delat ut så borde det ju nånstans synas på antalet nya medlemmar.. jag är inte kritisk till "P-attackerna" bara förvånad :shock:
att det inte händer nåt.Såvitt jag vet så har det inte nånstans stått : jag fick ett kort på bilen och vart så intresserad så jag var tvungen att kolla och registrerade mig bums...
"Joppe"