Hej alla kunniga! Ny här.
Har sedan 3 veckor en i40 1,7 crdi premium 2012. Helnöjd so far. Men. Start stop funktionen får jag inte att lira. Står bara i displayen att den är deaktiverad när jag lägger ur växeln och håller ner bromsen. Läst här att många har problem med funktionen.
Jag läste någonstans om elektriska bakluckan i combo med smartkey så räckte det att stå bakom bilen med nyckeln i fickan så öppnade sig luckan. Gäller detta bara nyare och inte 2012?
Tack på förhand
/Claes
Annons
Re: Frågor om ISG och elektrisk baklucka
2Vad gäller bakluckan så gjorde Hyundai som vanligt lite lurendrejeri mot kunderna. Vissa sk. förserie-bilar hade inte elektrisk bakluckaClase skrev:Hej alla kunniga! Ny här.
Har sedan 3 veckor en i40 1,7 crdi premium 2012. Helnöjd so far. Men. Start stop funktionen får jag inte att lira. Står bara i displayen att den är deaktiverad när jag lägger ur växeln och håller ner bromsen. Läst här att många har problem med funktionen.
Jag läste någonstans om elektriska bakluckan i combo med smartkey så räckte det att stå bakom bilen med nyckeln i fickan så öppnade sig luckan. Gäller detta bara nyare och inte 2012?
Tack på förhand
/Claes
vilket jag naturligtvis upptäckte försent. Köpte den ny och kollade naturligtvis inte detta hos bil-nasaren. Hyundai kom senare med
att de som köpt förserie vilket ingen berättade att det var, skulle få 5000:- i kompensation. Bilnasaren vägrade hjälpa till så jag blev blåst
på både el-baklucka och 5000:-. Detta med ersättningen gäller naturligtvis inte dig utan bara originalköparen. Det går ej att eftermontera innan du frågar.
ISG, vet jag inget om, utan att det inte funkar för det mesta. Batterispänning och annat krafs. Här på forumet kan du läsa om att du kan inte spela CD och ha ISG fungerande på samma gång. Bra grejor Hyundai bygger.
Lycka till.
3Hej,Clase skrev:Hej alla kunniga! Ny här.
Tack på förhand
/Claes
angående start/stopp-funktionen så fungerar min alldeles utmärkt (i40 -12 Business). Det finns vissa villkor som ska vara uppfyllda. bla. batteri laddat > 90%, kupen uppvärmd, och lite annat, jag har för mig att det står i manualen.
/M
4Exakt som dom skriver det är för kallt nu för att start-stop ska fungera. 
Ang att bakluckan ska öppnas när man står bakom kom på 2014 först tror jag, vi har en 13 och har ej detta.
Vet att vi kollade på ny i40 tidigare och då sa säljaren att det var en nyhet (på 2014)

Ang att bakluckan ska öppnas när man står bakom kom på 2014 först tror jag, vi har en 13 och har ej detta.
Vet att vi kollade på ny i40 tidigare och då sa säljaren att det var en nyhet (på 2014)
5Freddepong skrev:Exakt som dom skriver det är för kallt nu för att start-stop ska fungera.
Läs istället vad jag skrivit ovan.
6Om du läser igen så frågade han efter funktionen att man skulle kunna stå bakom bilen och luckan skulle öppnas automatiskt, en funktion som kom först 2014 års modeller.tjosan skrev:Freddepong skrev:Exakt som dom skriver det är för kallt nu för att start-stop ska fungera.
Läs istället vad jag skrivit ovan.
Ditt inlägg var helt irrelevant med hans fråga.