Annons

Santa Fe är död, länge leve Santa Fe!

1
Tog med mig hela familjen och kollade in nya "Santan" i helgen. Vi kände och klämde, fällde säten, öppnade fack, öppnade och stängde dörrar. Efter det var det dags för en provkörning. 2,7l med automat stod på menyn.

Vi tyckte det var en mkt trevlig upplevelse på nästan alla sätt och vis. Det enda jag kommer på att klaga på är den fula träimitationen på instrumentpanelen, utbudet av färger samt den trötta 190 hk motorn, var tog hästarna vägen?!

Nu har jag i ärlighetens namn aldrig kört gamla "Santan" och har inget att jämföra med. Detta eftersom dess linjer inte faller mig i smaken.
Den nya "Santan" har som någon tidigare skrivit blivit mer mainstream vilket
jag tror kommer öka försäljningen.

Vidare har den nya "Santan" fått en betydligt effektivare 4-hjulsdrift om jag inte är felinformerad, med knapp för inkoppling av permanent 4X4 :D
Läste nåt test (Teknikens värld?) nyligen där gammelSantans drivning på bakhjulen mattades av efter en kortare stunds körning och den till slut bara drev fram och körde fast. Stämmer det verkligen? Hoppas isf att det inte är samma sak på nya.

Kan nog bli ett byte från Audin till den nya "Santan" inom en snar framtid...
Annons

2
Hejsan perlan och välkommen till Forumet.

Dina intryck av CM är bra. Även om jag personligen inte uppskattar den nya looken och div. detaljer, men dina åsikter behövs här. Det är precis som det skall vara och det är härligt. Alla tycker inte lika och tur är väl det, för det bevisar ju att vi inte blivit klonade i smyg. :lol:


:shock: hm... byta Audin - :roll: minns en pratstund på gatan för ett tag sedan, vi bor inte på samma ö eller? :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Sällar mig till Nimbusens skara. Inte helt förtjust i designen på ny-santan.
Fast det kanske är en rätt väg att gå för Hyundai.Linjerna går igen i fantasi-bilen från Detroit: HCD9 Talus. (DEN vill jag ha!) Och även i "Genus" som väl går i produktion? "Genus" kan jag tänka mig på uppfarten i stället för Elantran. Men byter bort min Ur-Santa det gör jag INTE.(Även om senast brukar vara bäst, och knapp för permanent 4x4 är lysande!)

Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart