Annons

Byta motor

1
Hej!
Jag håller på att byta motor på vår Santa Fe 2003, men har stött på problem. har lossat allt men lyckas inte dela motor och svänghjulskåpa.
Den delar sig bara några millimeter. Nu undrar jag om det kan ha något med kopplingen att göra?
Någon som stött på samma bekymmer??
Annons

Re: Byta motor

2
Lossa urkopplings armen ovanpå lådan!!

Detta gör att armen kan vridas helt runt och gaffeln som drar i urtrampningslagret kan glida ur lagret när det vrids.
Kopplingen är nämligen dragande på dessa och inte tryckande.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11