Hej,
är det någon som har provat att installera en "pure android" navigator / stereo i en i40?
tex: http://www.aliexpress.com/item/Pure-And ... 78028.html
MVH
Markus
Annons
Re: Android nav
2Hade du sökt så hade du sett att jag har haft det länge.Om du har en radiovariant av I40 passar kontakterna, men inte USB, radiokontakterna.M72 skrev:Hej,
är det någon som har provat att installera en "pure android" navigator / stereo i en i40?
tex: http://www.aliexpress.com/item/Pure-And ... 78028.html
MVH
Markus
Har du en Navigator I40 som jag måste du bygga om kontakterna samt dessutom GPSkontakten. Har du sedan en inbyggd fabriksförstärkare måste du ha en anpassad
Canbus box för att få ljud. Dessutom så måste du ha hjälp med att ta ut backkamera videosignalen.
Det funkar bra då du kan ha t.ex Waze som är ett gratis toppensystem. Riktig ljudspelare, videospelare o.s.v. Väldigt olika dock mellan de olika fabrikanterna när det
gäller Boot-tider och tillförlitlighet. Android 4.2.2 är en bra början. Den jag har är dessutom försedd med tpms och air-con info o.s.v.
3Hej, tack för info.
Jag trodde du hade en sån där med WinCE + Android. Jag har tagit del av din tråd, det är därför jag har börjat fundera på att byta.
Kan du specifiera vad man behöver köpa utöver själva enheten för en i40 med radioenheten. (du skriver USB, radiokontakterna.)
Backkamerna tycker jag funkar alldeles utmärkt i backspegeln så den får vara kvar.
MVH
Markus
Jag trodde du hade en sån där med WinCE + Android. Jag har tagit del av din tråd, det är därför jag har börjat fundera på att byta.
Kan du specifiera vad man behöver köpa utöver själva enheten för en i40 med radioenheten. (du skriver USB, radiokontakterna.)
Backkamerna tycker jag funkar alldeles utmärkt i backspegeln så den får vara kvar.
MVH
Markus
4Har du fabriksinstallerad förstärkare eller ej? De övriga kontakterna finns i trådar här på forumet.M72 skrev:Hej, tack för info.
MVH
Markus
5Hur vet jag om jag har fabriksinstallerad förstärkare?
Jag har radiovarianten av i40 business 2012.
Jag hittar antennadapterkabeln som behövs men vilken usb kabel behövs?
Markus
Markus
6Har du Infinity-system, har du fabriksförstärkare. USB-kontakten har jag inte hittat. Gjorde en själv.M72 skrev:Hur vet jag om jag har fabriksinstallerad förstärkare?
Markus
Samma med GPS-kontakten, gjorde en själv. Det behöver inte du eftersom du ingen GPS har i bilen.
Det följer med en puck som du kan lägga under instrumentbrädan.
7Tacktjosan skrev:
Har du Infinity-system, har du fabriksförstärkare. USB-kontakten har jag inte hittat. Gjorde en själv.
Samma med GPS-kontakten, gjorde en själv. Det behöver inte du eftersom du ingen GPS har i bilen.
Jag har mig veteligen inte något infinity-system, det borde väl finnas något emblem om det i så fall.
Hur gjorde du med 3G-stickan? La du den bakom under instrumentbrädan?
Då återstår bara USB.
8Nej jag använder en USB förlängarkabel och har 3g stickan i luckan under air.con panelen.M72 skrev:Tacktjosan skrev:
Har du Infinity-system, har du fabriksförstärkare. USB-kontakten har jag inte hittat. Gjorde en själv.
Jag har mig veteligen inte något infinity-system, det borde väl finnas något emblem om det i så fall.
Hur gjorde du med 3G-stickan? La du den bakom under instrumentbrädan?
Då återstår bara USB.
Egentligen inte för att enheten har en USB kontakt på utsidan i den högra nedre delen.
Musiken är dock bäst att lägga på samma kort som Nav-delen finns på. I nedre vänstra delen.
Använder ett 32Gb kort med nav och musik.