Annons

16
Jag fick faktiskt lite problem efter min två års service, så jag har skickat ett mail tll kundmottagningen med min fundering. Jag undrar om någon fler upplevt liknade?

Jag märkte redan första dagen efter servicen att bilen blev mer svårstartad.
Innan hoppade den väldigt snabbt och enkelt igång, men som sagt nu är den ganska trög, märks särskilt väl de gånger jag inte använt motorvärmare. Jag tycker jag har bra snurr på startmotorn och batteriet kontrolerades ju av er i samband med servicen så jag utesluter därför det. Dessutom kan jag när motorn är riktigt varm höra spikningar från motorn på låga varv vid försiktigt gaspådrag runt 80-90 km/h. Något blev inte bra här, frågan är om det är en slump att något blev fel just då eller om något gjordes som kan påverka?
Det behöver inte vara jättekallt för att det ska märkas, 7-10 minusgrader och det märks tydligt att det är svårstartat. Jag är rädd att om jag inte skulle kunna använda motorvärmare och det blir 25 minus så går den nog inte igång.
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011
Annons

17
Du har inte hört med dem på verkstaden där servicen gjordes?
Borde synas något om de jackar in datorn och kollar tycker man.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

Re: Servicekostnad

18
Har bokat in ny service (2år/3000mil) hos Kent Skoog i Arlöv. Fri lånebil och garanterat inte mer än 4055:-- Inte enligt gällande lista. Vill jag sedan inte byta typ kupé-filter minskar det något mera, o.s.v. Det är byte av bromsvätska som gör 2-års servicen dyrare.

Har förtroende för min försäljare - dock ej hans verkstad. Därför väljer jag annan godkänd Hyundai verkstad i närheten!

Min förra var nästan lika dyr.

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009