Annons

Hyundai X35 blutooth + Samsung Note

1
Hej

Har en alldeles ny Hyundai IX35-2014 och har problem med blåtanden.
Enligt uppgift från Huyndai så skall den stöda min telefon Samsung Note II, från 2013 (Blåtand 4.0). Jag kan koppla upp mig, inga problem, men adressboken laddas inte ner i bilen.
Min gamla telefon Samsung Galaxy S2 (Blåtand 3.0) funkar utmärkt, å samma med min frus nya Sony Xperia... som torde vara Blåtand 4.0 (eller bättre än så)
Jag har även försökt logga in mot en annan ny X35:a i bilhallen, men samma resultat. dvs funkade ej... däremot så provate jag på vår firmabil, en ny Wolksvagen Golf, å där var det inga problem.
Känns väldigt surt med en ny bil och denna elementära sak fungerar int.
Jag har återställt min telefon till fabriksinställningarna, jag har sett till att telefonnumren sparats i telefonen.
Nån som har några tips?
/LLO
Annons

Re: Hyundai X35 blutooth + Samsung Note

2
Hej på dej .
Jag har med en samsung note 2 och en ix 35 - 12 . Jag har med samma problem som du . Vet inte om det är mobilen eller bilen som det är fel på . Har lärt mej att leva med problemet för det går ju både att ringa och ta emot samtal med handsfree . Konstigt nog så kommer namnet på den som ringer upp på displayen .
Den så kallade röst styrningen upplever jag som ett skämt . händer absolut ingenting när man försöker aktivera funktionen .
Undrar om det är fler som har liknande problem ?

Mvh / Lasse :|
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

Re: Hyundai X35 blutooth + Samsung Note

3
Hej Lasse

Då vet jag att jag inte är ensam, även om inte beskedet direkt värmer...

Jag har inte kollat ännu om namnen kommer upp när någon ringer, men rent generellt så stör det mig att man inte kan använda kontakterna i bilen.. o i mitt fall så är det företagets telefon som jag använder med alla dess kontakter. Tyvärr så är min telefon inte gammal nog att bytas ut., annars skulle jag byta till nåt som funkar. Det är helt säkert ett problem som Hyundai borde/skall titta på, eftersom denna telefon skall funka med bilens Bluetooth.. enligt deras egen hemsida. Hade jag vetat från början att det inte skulle funka, så är det inte helt otroligt att jag valt ett annat bilmärke.

Gällande röststyrningen så har jag inte testat den, men det låter väl inte otroligt att problemet ovan spelar in.

Hälsningar
LLO

Re: Hyundai X35 blutooth + Samsung Note

4
Hej igen LLO !
Jag har lärt mej att om jag ska ringa upp någon när jag sitter i bilen och har enheterna sammankopplade så funkar det att leta upp kontakterna på traditionellt sätt i mobilen . Skall snart byta mobil till en Note 3 så vi får väl se hur det funkar då .

Mvh/Lasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

Re: Hyundai X35 blutooth + Samsung Note

5
Hej,

Har en ix35 -14 och en Galaxy note 2. Hade samma problem som dig tills jag uppdaterade telefonens mjukvara till Andriod version 4.4.2 för någon månad sedan.
Efter det funkar det hur bra som helst...
Hyundai ix35 Premium 4WD 2.0 CRDi-R A6 -MY14
Opel Insignia ST OPC A6 - MY12 SÅLD
Saab 9-3 SC Aero TX V6 2.8T XWD A6 -MY10 SÅLD

Re: Hyundai X35 blutooth + Samsung Note

6
Hej Lasse & Co

Jag har också hittat en lösning på problemet, nämligen en app som gör vissa "buggfixar" på telefonen/blåtanden och nu funkar även min apparatur klockrent. Appen kostar under 20-lappen och det finns även en testversion för att testa om det funkar o denna är gratis.. så det kan ju vara bra att börja med den. Den ligger under Beskrivning i textblocket. Här kommer appen....

https://play.google.com/store/apps/deta ... _rsap.irmc" onclick="window.open(this.href);return false;

Intresssant att Galaxy Note II- blåtanden behövde uppdateras, för den funkade hos mig, då jag har en Galaxy II samt en Note II.

Hursom haver, nu funkar det.

Hälsningar
LLO