Annons
Annons

Re: I40 sist i AMS undersökning.

2
gsson skrev:Såg att i40 kom sist i AMS-undersökning. Läste det i tidningen, vet ej hur det är med upphovsrätt och sånt, så därför vågar jag inte fotografera sidan och lägga in.

Men det kanske är dags för Hyundai att börja lyssna på sina kunder, annars blir det som med VW för några år sen... :/

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... olet-samst" onclick="window.open(this.href);return false;
Det förstår jag, den sämsta Hyundai bilar jag ägt. Det började med att man skulle spara pengar när de byggdes i Europa.
KIA lider av samma problem. De Korea-byggda är av mycket högre kvalité än de Europa-byggda.


Det jag lärt mig är att aldrig köpa en bil som precis kommit ut. Dessutom är Hyundais Sverigesupport också samtidigt
en av de sämsta jag upplevt. Väntar sedan ett år på ett svar från supporten.

Re: I40 sist i AMS undersökning.

4
Har en i40 Select (snik) och har inte haft några fel alls. Det enda jag kan klaga på är att instrumentpanelen knarrar.

Däremot så håller jag med om att generalagenten är en katastrof !

När man lanserar en bil som i40 som har så många viktiga potentiella köpare i just denna bilklass så måste man intressera sig mer för sina kunder. Dessa har man fullständigt struntat i. Tror att många tyvärr väljer annat nästa gång. Man har inte lyckats bygga upp varumärket på det sätt som krävs.

Re: I40 sist i AMS undersökning.

5
håller med ovanstående full ut!

Att man misshandlar de som redan köpt såhär är bara okunskap eller bristande resurser!

Vi har två st i40 i familjen en 12:a Business och en 13:a Premium, där båda fått utbytta sensorer, en har fått bromsskivor, en stod på verkstad i tre veckor för att man saknar plastplugg då innertaket fick demonteras pga oljud. bluetooth handsfree har åtgärdats gång på gång men fungerar idag ok! fälg utbytt på garanti, knarrande instrumentering.

Helljus som är katastrof och en inredning av pianolackade ytor som är så repkänslig att ett dammkorn repar! Katastrof i en bil för runda slängar 300000kr som Premium Plus kostar!

Den ena har fått rost på bakdörr, den andre saknar material på instrumenteringen, är som att röra vid ett tomhål.

Detta har mailats och påpekats men inte ens ett bemödande svar har man fått. Någon sa att lägg det på Facebook, inte heller där svarar de ju!?

Tror man verkligen att vi som åker dessa bilar kommer att rekommendera Hyundai till någon annan? Och seriöst så är det ju första och sista Hyundai i min familj!

Åkt Peugeot, Fiat och Alfa Romeo innan och sistnämnda är ju kända för strul men inte närheten av nonchalans har de fabrikaten visat och den kvalitetsbrist som Hyundai visar sig ha!

Nej, dags att någon från Hyundai kollar detta forum och ger sig in och diskuterar, det är inte den enskilde bilhandlarens skyldighet bara för att de sålt bilen! Det är generalagentens bekymmer!

Re: I40 sist i AMS undersökning.

6
gsson skrev:Såg att i40 kom sist i AMS-undersökning. Läste det i tidningen, vet ej hur det är med upphovsrätt och sånt, så därför vågar jag inte fotografera sidan och lägga in.

Men det kanske är dags för Hyundai att börja lyssna på sina kunder, annars blir det som med VW för några år sen... :/

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... olet-samst" onclick="window.open(this.href);return false;


Men det där stämmer ju inte, i40 finns inte med i den sidan du länkar till. Här är listan urklippt från hemsidan.

ams kvalitetsindex – bäst och sämst

1. Suzuki (98 poäng)
2. Mitsubishi (96)
3. Mazda (95)
3. Renault (95)
3. Fiat (95)

27. Volvo (83)
27. Ford (83)
27. Citroën (83)
28. Land Rover (80)
29. Chevrolet (77)

Snittbetyget för alla bilar är 89 poäng.

Re: I40 sist i AMS undersökning.

7
johan40 skrev:
gsson skrev:Såg att i40 kom sist i AMS-undersökning. Läste det i tidningen, vet ej hur det är med upphovsrätt och sånt, så därför vågar jag inte fotografera sidan och lägga in.

Men det kanske är dags för Hyundai att börja lyssna på sina kunder, annars blir det som med VW för några år sen... :/

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... olet-samst" onclick="window.open(this.href);return false;


Men det där stämmer ju inte, i40 finns inte med i den sidan du länkar till. Här är listan urklippt från hemsidan.

ams kvalitetsindex – bäst och sämst

1. Suzuki (98 poäng)
2. Mitsubishi (96)
3. Mazda (95)
3. Renault (95)
3. Fiat (95)

27. Volvo (83)
27. Ford (83)
27. Citroën (83)
28. Land Rover (80)
29. Chevrolet (77)

Snittbetyget för alla bilar är 89 poäng.
Som jag skrev så var undersökningen i tidningen större. Och där var i40 på sista plats. Jag länkade till artikeln som de hade på sin hemsida.

Re: I40 sist i AMS undersökning.

11
Klemman skrev:Konstigt att ingen reagerar på Volvo och Passat som alltid ligger i toppen hela tiden ? Måste ha vänt på listan :D
Känns faktiskt som att den listan speglar verkligheten ganska så bra. Volvo och Passat brukar ju älskas av motorjournalister, men de slipper ju de flesta felen. En Volvo som är äldre än 2 år måste ju vara en mardröm. Sicka horribla och dyra fel det kan bli ibland.

Re: Sv: I40 sist i AMS undersökning.

12
gsson skrev:
johan40 skrev:
gsson skrev:Såg att i40 kom sist i AMS-undersökning. Läste det i tidningen, vet ej hur det är med upphovsrätt och sånt, så därför vågar jag inte fotografera sidan och lägga in.

Men det kanske är dags för Hyundai att börja lyssna på sina kunder, annars blir det som med VW för några år sen... :/

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... olet-samst" onclick="window.open(this.href);return false;


Men det där stämmer ju inte, i40 finns inte med i den sidan du länkar till. Här är listan urklippt från hemsidan.

ams kvalitetsindex – bäst och sämst

1. Suzuki (98 poäng)
2. Mitsubishi (96)
3. Mazda (95)
3. Renault (95)
3. Fiat (95)

27. Volvo (83)
27. Ford (83)
27. Citroën (83)
28. Land Rover (80)
29. Chevrolet (77)

Snittbetyget för alla bilar är 89 poäng.
Som jag skrev så var undersökningen i tidningen större. Och där var i40 på sista plats. Jag länkade till artikeln som de hade på sin hemsida.
Tack för bilden, det var ju ingen vidare läsning för oss i40 ägare. Vi får trösta oss med att Passaten inte var mycket bättre.