Annons

Tändningsfel SCoupe 91

1
Tja! När jag vrider på nyckeln så går startmotorn runt men den tänder inte. nyss köpt en ny tändspole och monterat den idag sedan laddade jag batteriet i 1-2 timmar då det ser ut att ha några år på nacken ska även tillägga att jag gnuggade slut på batteriet igår med, den tändspolen som satt där va inte orginal, någon universal tändspole från biltema skulle jag gissa på, efter den tidens laddning gick jag ut för att testa, den puttrade igång på engång men dog av lika fort och jag fortsatte gnugga, sen puttrade den igång och la av lika fort (släppte aldrig nyckeln utan fortsatte att gnugga och gav lite gas). Med den tändspolen som satt där så sprutade gnistan mot tändspolen från kabeln som går till fördelarlocket (har kört den med den tändspolen men har varit svår att starta så soppa får den). Har tagit bort fördelarlocket och sprayat med wd40 och torkat med papper, det är nya tändstift och gnista finns där. Någon som vet vad det kan vara för fel?


Tack på förhand! :)
Annons

Tändningsfel SCoupe 91

2
Update: den stog på laddning över natten, och jag testade vrida på nyckeln, den puttrade igång ett tag så att någon rem gnällde och sen dog den (gav lite gas). Kan det vara någon jordkabel som är lite glapp eller något?(fick tips om att det kunde vara det av en kompis)

Tack på förhand :)


Sent from my iPhone using Tapatalk