Annons

Radiodisplay låser sig...

1
Hej! Kolla in bilderna där radiodisplayen låser sig efter avslutat samtal (iPhone 4S via Bluetooth). Displayen återställs först när jag stängt av tändningen och startat om bilen... Någon som känner igen sig?!
image.jpg image.jpg Visad 8551 gånger 111.55 KiB
image.jpg image.jpg Visad 8551 gånger 106.39 KiB
Mvh Jonas

i40 CRDi 1.7 M6/136 Business Kombi -12
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03
Annons

Re: Radiodisplay låser sig...

5
Hej! Tack för kommentaren. Det är bra att känna till när jag pratar med ÅF. Jag upplever att det endast händer när jag använt rattens knappar för att svara och lägga på samtalen.

Ha det gott!
Mvh Jonas

Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03

6
Jag har exakt samma fel på min 3 mån gamla i40 !
Det är inte varje samtal den hänger sig. Bara ibland. Jag använder alltid knapparna på ratten.
På ÅF fick jag svaret att de har påtalat problemet men att de inte har fått någon uppdatering.
Spännade att det var någon som hade fått hela stereon bytt ?!

7
Jag hade problemet från start. Displayen låste sig alltid efter samtal från vissa nummer. Sambon bla, vilkt därmed blev ofta och jäkligt irriterande. Uppdatering av programvara trodde jag och mecken skulle funka, men icke. Ny radio var det enda som funkade i mitt fall.

8
Hej!

Jag har inte fått någon respons från Hyundai ännu. Efter månader av användning konstaterar jag att felet endast uppstår när jag använder knapparna (Röd och Grön lur) på ratten. När jag svarar och lägger på samtal direkt på telefonen uppkommer inte problemet.
Mvh Jonas

Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03

9
Nu verkar felet med låst display vara åtgärdat. Jag hade inne bilen på den årliga servicen, jag nämnde aldrig att det vart problem. Men hur som helst så har de uppdaterat mjukvaran :-)
Mvh Jonas

Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03

10
Har också fått detta märkliga fel på min Hyundai i40 1.6 -2014. När man skall lägga på efter ett Bluetooth-samtal hänger sig displayen, och försvinner inte förrän man stängt av tändningen och startat nästa gång. Har mejlat min ÅF som ville jag skulle komma in med bilen. Skall ringa dem imorgon och se vad de kan erbjuda.

Någon mer med detta fel?

Ni som fick det fixat; hur gjorde ni?

11
Hej! Jag antar att verkstaden uppdaterat någon mjukvara eftersom jag inte upplever felet sedan jag hade inne bilen på sedvanlig service efter 12 månader.
Mvh Jonas

Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03