Annons

Vinterdäck online

1
Hej alla!

Jag har en fråga om att köpa vinterdäck online. Jag tänker inhandla ett par nya Hakkapeliitta 8 och har aldrig handlat från internet förut.

Vilken sida är "bäst"? Jag har hittat däcken på skruvat,se http://www.tirendo.com/" onclick="window.open(this.href);return false; , däckonline och däck365.

Någon man bör undvika?
Annons

Re: Vinterdäck online

3
En liten följd fråga, hur viktigt skulle ni säga att det är med tillverkningsdatum? Alla sidor på nätet verkar ha 36 månader som regel. Alltså att inga däck skall vara äldre än så. Men om jag köper ett par nya hakkapeliitta för dyra pengar vill jag ju gärna att de är från i år, eller iaf 2012.

Blir däcken märkbart sämre när de lagras några år?

Re: Vinterdäck online

5
Förutsatt att däcken är rätt lagrade är inte åldern något bekymmer. Finns säkert någon branschstandard som de större återförsäljarna följer.

Jag har också använt mig av dackonline o blivit nöjd varje gång. Här är det dock viktigt att du väljer en verkstad som du har förtroende för eller fått rekommendationer på. Däckonline har några på sin hemsida.

Med eller utan dubb?

Vinterdäck får ha en lägre hastighetsklass än sommardäcken, vilket kan betyda lägre pris.

Slutligen, välj däck vars namn går att uttala. Kika på biltidningarnas tester.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)