Vet inte om det kan bero på att i40:an säljer för dåligt jmf med exempelvis Passat eller om det kan bero på sjunkande kundnöjdhet. Nu skickar CRM-företaget Strömbergs ut en ny kundenkät för oss som köpt en i40 (kan ju gälla andra Hyundaier också).
Jag själv fyllde i en likadan enkät förra året. En av frågorna var om man ville få återkoppling på ngn egenskap/felaktighet i bilen. Jag bad dom återkomma till mig gällande bla färddatorns inexakhet samt vibrationer i instrumentpanelen.
Hände det något ? Inte ett skvatt ......
Döm om min förvåning när den nya enkäten bara innehåller frågor kring köpet, rabatter och om återförsäljaren/säljaren skött sig och om lokalen var snygg. Inte ett smack om hur man hanterat efterköpsfrågor som kundklagomål, kvalitet på bil och de detaljer som uppstår efter köpet (= och som därmed avgör vilken bil man köper nästa gång)
Eftersom jag själv arbetat med CRM-frågor med en annan (tysk) koncern så förvånar det mig inte det minsta att Hyundai, trots bra bilar, tappar i kundnöjdhet.
Man är helt ointresserad av att kommunicera och ta hand om sina kunder efter köpet. Ansvariga personer borde bytas ut snarast hos generalagenten. Det vittnar inte minst många trådar här på forumet. Så här bygger man INTE varumärken.
Jag kommer iaf INTE att fylla i en enkät som vid det här laget är inaktuell
Annons
Re: Ny kundenkät från Hyundai
2Har aldrig fått ett frågeformulär från Hyundai överhuvudtaget. Klart att de vet om alla brister på I40 och
låtsas naturligtvis som det regnar.
Min bedömning av Hyundai-support är 1 av 10 möjliga. De har lovat att återkomma i april
har inte hört ett skvatt ännu. De tycker om att figurera i Hyundai-tidningen där behöver
man inte svara på frågor.
låtsas naturligtvis som det regnar.
Min bedömning av Hyundai-support är 1 av 10 möjliga. De har lovat att återkomma i april
har inte hört ett skvatt ännu. De tycker om att figurera i Hyundai-tidningen där behöver
man inte svara på frågor.