Hej!
Är de någon som vet hur man byter regskylt bak?
Jag har en Santa fe -03 och det finns ingen regskylthållare utan skylten är skruvad med två skruvar i luckan. Är de genomgående bult med mutter på insidan av luckan eller kan dem vara gängade i luckan?
Om de är mutter på insidan, räcker det då att ta bort "panelen" på insidan för att komma åt muttrarna eller måste man ta loss plast panelen på utsidan och hur gör man de isf?
Tack på förhand!
//Micke
Annons
Re: Byta regskylt bak
2Hej. Det kan vara så att regskylten sitter med muttrar på insidan. För att undvika skador så rekommenderar jag att tar av innerpanelen och kollar av läget inifrån. Läs här hur man tar bort panelen: http://www.hyundaiforum.se/viewtopic.php?f=46&t=2955" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Re: Byta regskylt bak
3Jo jag har släppt lite på den å tittat in bakom men man kommer inte åt precis bakom regskylten. Kan de vara så att man måste ta bort plastdelen på utsidan av bagageluckan?
Vet någon hur man gör det och går det att få ihop igen?
Tack för svaret!
Vet någon hur man gör det och går det att få ihop igen?
Tack för svaret!
Re: Byta regskylt bak
4Ta bort hela innerpanelen så kommer du åt att fixa. Läs i tråden jag länkade till. Du kan offra regskylten och dremla bort skruvskallarna från utsidan, men för att rensa behöver du ta bort innerpanelen. Ska du ta bort "plasten" (gissar att du menar bakluckedelen runt regskylten i plast) så måste du ta det inifrån.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Re: Byta regskylt bak
5Tack för svaret. Får ta det någon dag när man har lite tid så man inte blir stående utan regskylt

