Annons
Annons

2
Hejsan och välkommen till klubben !
Jag blev bara så nyfiken på varför du var så missnöjd med V 70 drive e ?
Den har ju lyfts till skyarna som den svenska folkhemsbilen nummer ett .

MVH / Karlskronalasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

3
Karlskronalasse skrev:Hejsan och välkommen till klubben !
Jag blev bara så nyfiken på varför du var så missnöjd med V 70 drive e ?
Den har ju lyfts till skyarna som den svenska folkhemsbilen nummer ett .

MVH / Karlskronalasse
Tack så mycket!

Jo, det var ju därför som jag köpte den. Tänkte att det var en trygg och bra bil.
Men så mycket med fel det varit. Första halvåret fungerade den som den skulle. Sen kom vintern. Då frös låset i dörren, så började man undra. En svensk bil som inte klarar vintern?
Sen rullade det på. Bilen var ofta inne på verkstan.
*Det var värmaren som inte fungerade
*vibrationer i motorn (kraftiga sådan, finns lång tråd om detta på jagrullar-forumet)
*knarrande framvagn
*elfel (mittdisplayen dog)
*AC/värmaren låter som en astmasjuk varg
*handtag som är tröga (barnen kommer inte ut)
*vindljud från dörrarna över 90 km/h

Samt massvis med småskit. Kändes som det alltid var nått som var fel. Sen gick garantin ut för ½ år sen. Och felen fortfarande fanns... Nja, nått måste göras.

Sen fick jag ett schysst erbjudande från frontbilar. Då var det inte så svårt att byta! =)

4
Då förstår jag .
Sånt kan driva vem som helst till vansinne .
Själv är jag inne på min fjärde Hyundai nu och så här långt är det bara för service som man har behövt uppsöka verkstad . ( ta i trä ). Det negativa jag har hört om I 40 är det dåliga heljuset ( kolla in tråden om det ) Men för övrigt tror jag att du har gjort ett bra bilval . Man får faktist mycket bil för pengarna .
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

5
Karlskronalasse skrev:Då förstår jag .
Sånt kan driva vem som helst till vansinne .
Själv är jag inne på min fjärde Hyundai nu och så här långt är det bara för service som man har behövt uppsöka verkstad . ( ta i trä ). Det negativa jag har hört om I 40 är det dåliga heljuset ( kolla in tråden om det ) Men för övrigt tror jag att du har gjort ett bra bilval . Man får faktist mycket bil för pengarna .
Absolut, samt verkstadens inställning till kunderna. Man var inte värd mycket.

Har oxå läst detta om helljuset, men läste ett test i nyaste AMS och där var helljuset inte helt värdelöst utan snarare sagt medelmåttigt.
Men jag är medveten om detta.

Jag hoppas verkligen på ett bra, strulfritt bilval. Och en dylik v70 hade ju gått på >465000:- Så det ska bli roligt! =)

6
Det tror jag säkert att du kommer att få . Du hade ju valt sporten den har ju allt i utrustningsväg som man kan önska sej . Dessutom så får man leta efter en formskönare kombi . :D
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

7
Hejåvälkommen gsson! :D :D

Lycka till med nya bilen. Hoppas att du kommer att gilla den!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

8
Hej

Helljusen finns flera sätt att förbättra.
Enklaste billigast är att byta till Osram Night breaker ger något bättre ljus.
Sen kan man konventera till xenon (xenonkit) i original lamphus för markant bättre ljus.
Eller montera på en extraljus ramp för bättre ljus.
Och vill man ha dagsljus utan att ha stora extra lampor, så kan jag rekommendera EX3000 xenon ramp med 5 st lampor :D
satan vad dom små rackarna ljuser :shock:

Med vänlig hälsning
Timo

9
Tack allihopa!

Jag är oxå säker på att jag kommer bli nöjd. Den största grejen är ju ändock hur återförsäljaren beter sig vid eventuella problem. Jag hoppas helt enkelt att det inte kommer att bli några problem. Så är det saken ur världen!

Har ju läst att helljuset är mindre bra, tyckte att xenonkungen lösning såg intressant ut. Men jag får ju testa och se. Vem vet, jag kanske är nöjd??!

Däremot finns det ju andra saker som man ser fram emot. Stereon, elvärmen i ratten, ventilerade stolar. Ja helt enkelt all lull-lull som man har suktat efter. En motsvarande v70 hade ju kostat närmre ½ miljon. Helt sjukt! =)

10
Tänk då hur det skulle vara med lull lullet om du vill ha en audi , bmw eller mercedes . Dom kan verkligen konsten att pungslå kunderna .
Bilen blir dubbelt så dyr innan du har fått i det du vill ha . :roll:
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .