Annons

Skrapande ljud från växellådan

1
Bytte in min gamla I30 kombi efter 4 månader för jag blev helt såld på den nya karossen efter provkörning :D . Men nu så har det uppstått ett skrapande lagerljud från växellådan efter 60 mil :( . Hade in bilen på verkstad idag och dem konstaterade att det förmodligen är något lager som är dåligt :o . Så nu ska växellådan plockas ur och samtliga lager ska bytas så fort dem får fram några reservdelar :o . Är väl förmodligen ett fabrikationsfel och som tur är så täcker garantin detta, för jag gissar att det lär väl inte vara alldeles gratis med en växellådsrenovering.
Hyundai I30 1,6 Kombi CRDI/110 Business 2012
Sleek Silver Metallic
Annons

2
Är det en helt nyutvecklad växellåda på den nya modellen eller samma som före? Vore intressant att veta?

Hoppas att det inte är något generellt problem och att Hyundai ser till att fixa till det utan konstigheter
Hyundai I30 1,6D blue 2010

3
Ja enligt vad min återförsäljare säger så ska det vara en helt ny växellåda i nya modellen.

Jag tyckte att det var lite konstigt att man tänker renovera en helt ny låda som förmodligen har ett fel från fabriken. Så jag påpekade detta för min återförsäljare som i sin tur kontaktade garantichefen hos generalagenten, och då ändrade dem sig så nu får jag en helt ny växellåda :D

Så är det någon fler som får samma problem så acceptera inte en renovering utan stå på er och kräv en ny växellåda :)
Hyundai I30 1,6 Kombi CRDI/110 Business 2012
Sleek Silver Metallic