Annons

Värmen hängt sig på ena sidan

1
Hej

Jag har problem med värmen i min Santa Fe -08. På förarsidan kan jag inte reglera värmen. Fläkten fungerar men den ger bara kalluft, men på passagerarsidan kan jag höja och sänka värmen. Kan det vara ett spjäll som har hängt sig? Hur löser man i så fall det? Hade ett "skorrande" läte ett par dagar innan den lade av. Hyundai i Kalmar hade aldrig hört talas om det.
Annons

2
låter lite som en ställmotor till spjället har börjat strula, oftast plastdrev till dom som sen drar spjället.

om du har vana av att mecka så kan plocka ner panelen mot mittkonsolen på högersidan o se om du kan se om motorn burrar o spjället står still

3
Det är helt tyst och allting står helt stilla. Ska lämna in den på verkstad nästa vecka. Kom åt lättare än vad jag trodde, men det är inte lätt och veta vad som är fel när allt är dött.

4
NickeT skrev:Det är helt tyst och allting står helt stilla. Ska lämna in den på verkstad nästa vecka. Kom åt lättare än vad jag trodde, men det är inte lätt och veta vad som är fel när allt är dött.
Jag har samma fel på min -08. Nu är det inte så kallt, så det var lite tillfälligt jag märkte det. Har inte hörd någon missljud. Troligen en liten sak, så jag ber dom fixa detta på nesta service. Om du hittar felet är det bra om jag kan meddela verkstaden, eftersom detta tydligen var obekannt...

Mvh. Rolf