Annons

Sprid budskapet om ClubHyundaiSUVSweden;laminerade visitkort

1
Edit: Tråden avknoppad från tråden om bildekalen av Swedefe

Det är som Swedefe nämner, klubbmärket ska fram, ingt snack om saken! Går det inte att ordna till med frivilliga krafter så går jag in och finansierar detta långfristigt tills dess klubben har egna ben att stå på.

Lite info i bästa amerikanska skrytarstil vad som har hänt i kulisserna under 2005 och fram till nu:
-Vi snöt åt oss den åtråvärda domänen hyundai.nu som ngn trött Hyundai ÅF i Sthlm inte längre orkade hålla ordning på.

-Club Hyundai SUV Sweden är sedan ett tag registrerat som en ekonomisk förening med eget orgnr, vilket gör att vi kan agera professionellt när det gäller att förhandla till sig klubbrabatter gentemot intressanta firmor. Vidare är det basen för att kunna driva en klubb med betalande medlemmar. Vi är några som hittills har säkrat klubbens fortlevnad genom att betala ur egen kassa. Långsiktigt funkar givetvis inte det upplägget, utan klubben måste bära sig på sina medlemmar. Vi har resonerat om att ha en reklamfinansierad klubb där ett utvalt antal firmor köper annonsplats på vår webb och på forumet. Då går det att ha en klubb med gratis medlemsskap. Problemet är att vi hamnar i en trasslig beroendesits den dag vi upptäcker att en sponsor säljer undermåliga produkter som vi inte vågar diskutera om i rädsla att förlora sponsorpengar. Det är viktigt att kunna vara oberoende så långt det går och därför skippar vi det uppläget helt enkelt.

-Vi har långsiktigt säkrat forumet och även webben www.hyundai.nu som drivs professionellt av ABILENE webhotell, http://www.dms.nu

-Befintlig webb har uppdaterats och återspeglar nu inriktningen Hyundai SUV.

-En ny väldesignad webstruktur har tagits fram - som dessutom är mer smaklig utseendemässigt - och kommer att lanseras framöver när andan faller på och när håltimmarna trillar in! ;-)

-Vi jobbar sedan någon vecka tillbaka med att få fram attraktiva medlemsrabatter inom några områden. Huvudfokus är att åstadkomma riksavtal, dvs landsomspännande avtal som alla medlemmar kan utnyttja. Tanken är att den klubbmedlem som utnyttjar en av de överenskommelser vi har, så ska den erhållna rabatten vara större än vad medlemskapet kostar för ett år. Prio 2 är att ordna överenskommelser på lokal/regional basis, tex överenskommelser om rabatter på service och säg tillbehör.

Om du har känningar som gör att vi kan få till juste rabattavtal på tex drivmedel, biltillbehör (däck, bågar, xljus etc), försäkringar eller ngt annat som kan intressera Hyundai SUV-sfären (kanske fritid, fiske, jakt etc) så kontakta mig, Swedefe eller Fjällräven!

-Projekt Laminatbombning har precis startat! Vad är detta? Jo, det är vår lågbudgetvariant för att intressera fler Hyundai SUV-ägare om vår eminenta klubb. Kruxet är att vi har inga pengar att annonsera för i syfte att nå fler Hyundai SUV-ägare. Det finns minst 10000 Santa Fe och kring 2000 Tucson i Sverige, så det finns ju alla möjligheter att nå fler Hyundai SUV-ägare.

Hela konceptet bygger på ett laminerat reklamkort i visitkortsstorlek som fästs inklämd på "offrets" förarsidoruta. Eftersom kortet tål vatten, värme och kyla så går det att återanvända. Vi uppmanar på kortet att föraren ska i sin tur "bomba" en annan Hyundai SUV när han/hon lyckligen har hittat reda på oss. Varje kort får då ett liv bortom den första bombningen.
Bild

Du som har färgskrivare + laminatmaskin kan själv göra egna laminatkort! Kul va? ;-)

Här är underlagen för fram- och baksida (Word-format):
http://www.hyundai.nu/bilder/ClasseClas ... r-Back.doc
http://www.hyundai.nu/bilder/ClasseClas ... -Front.doc (OBS! stor fil 2.8MB, tar lååång tid med uppringt modem)
OBS! Det är sällsamt kanonmysigt (Yes, det är lite ironi här...) att sitta hemma och pillemasa ihop lite laminatkort någon kväll eller så. Kanske hela familjen tycker att det är kul att jobba ihop för den goda sakens skull ;-) Om inte annat så går det ju att villkora veckopengen till barnen så blir jobbet gjort även om det nu inte var så himla roligt. Ni som inte kan fixa laminatkort själva får kontakta mig eller Swedefe så ska vi se om vi inte kan hjälpa till lite.

Sedan gäller det att ha en binge kort i bilen och i jackan och närhelst du ser en eller flera Hyundai SUVar på en offentlig parkering så är det bara att "bomba" de bilarna!

När vi till slut har våra clubdekaler färdiga så kan vi ju komma överens om att inte "bomba" bilar där det tydligt framgår att den högt värderade ägaren redan är medlem i klubben! Vi vill ju inte slösa laminatkort i onödan! ;-)

I övrigt så går det bra att uppvakta din käre nasare och så även din verkstad. Det är ju enkel reklam för oss om vi kan få lämna en binge laminatkort på en strategiskt placerad disk eller så.
Senast redigerad av ClasseClas den 22 feb 2006, 12:55, redigerad totalt 1 gånger.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

2
Gick in och bytte till www.hyundai.nu -

:shock: :shock: :shock: Wooow, vilken häftig entré till klubbsidan.

Verkligen snygg å välgjord, förstår att de ligger enormt mycket jobb bakom.

Önskar därför uttrycka min stora beundran för dess "skapare" och idékläckare, med lovord och applåder, vilka jag dessutom vill förstärka med en rörelse á la "VÅGEN".



Nej har inte tid å sitta här och skriva. Måste snabba mig på å damma av laminatmaskinen så man kan ut å bomba. :lol:

- Säger bara > KANON
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
nimbusen skrev:Måste snabba mig på å damma av laminatmaskinen så man kan ut å bomba. :lol:
Så ska det låta! nimbusen, det är gott gry i dig! 8) :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
instämmer med föregående talare att ni verkligen lägger ner mkt arbete på detta o det är verkligen kanon!!!. Tror det är en bra idè med medlemsskap som kostar en liten slant för att det ska gå runt och framföra allt att vi får vår egen klubbdekal :P

kan själv säga att det var ganska svårt att hitta denna hemsida innan jag blev medlem och att jag av ren slump kom in här. Hade sökt på allt möjligt innan.. man kke kan nässla in sig hos sin bilhandlare att hemside adressen syns där för de som köper eller bara kollar där. Jag hade tyckt det var kanon att veta om denna sida innan vi köpte vår santa tex.


kke ska införskaffa sig en laminatmaskin då....hehe

må bäst allesamman

//chiquita 8)

6
Den inbitne forumisten köper sig givetvis en lamineringsmaskin hos Classe (Ohlson). 8) 8) 8)
Idag säljer de en maskin för 69,50 kr!! Art nr 31-1600
Bild
Sedan tillkommer en 100-pack plastfickor för facila 29 kr! Artnr 31-1606

Alltså, för ynka 98,50 kronor kan du sätta upp en avancerad (hm...) produktionslina hemma o pumpa laminatkort till klubbens fromma!

Den som inte hinner med att skaffa ovan kärra som säljs ut får skaffa sig en sådan här, som kostar 139 spänn, artnr 31-3645,
Bild
Så i värsta fall får du pumpa ut med 168 kr och det räcker ju inte ens till en sunkwhiskey på bolaget! Ingen jättestor affär med andra ord! :D

Ni som inte vill hårdinvestera i ngn plastmojäng, men ändå verka för klubbens fromma hör av sig till mig eller Swedefe lämpligen via forumets PM-system (Personligt Meddelande) så ska vi utverka ngn 10-pack laminatkort för er lokala "bombning".
kan själv säga att det var ganska svårt att hitta denna hemsida innan jag blev medlem och att jag av ren slump kom in här. Hade sökt på allt möjligt innan.. man kke kan nässla in sig hos sin bilhandlare att hemside adressen syns där för de som köper eller bara kollar där. Jag hade tyckt det var kanon att veta om denna sida innan vi köpte vår santa tex.
Jag har också märkt det när jag har provgooglat lite. Det retar mig ordentligt! Det finns tjänster att köpa som pumpar ut sajten till en mängd sökmotorer varje vecka eller månad, men de kostar pengar. Jag vet lite trix för att få sökmotorerna att hitta bra sökord från vår sajt, så jag ska ta och prova dem, så får vi se vartefter om det blir till det bättre.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
I lördags fm hann jag med att laminatbomba 4 bilar på tre olika ställen. :D 8)

Det ska bli kul att läsa hur "plågan" sprider sig; vad jag förstår så är Swedefe ihop med Santaclaus på G, samma gäller chiquita.

Någon mer som är på gång och kanske förtvivlat letar i garaget efter sin laminatmaskin?

Jag kan posta över färdiga laminatkort till den som behöver starthjälp.

Kör hårt! :mrgreen: :mrgreen:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

9
chiquita kom på att hon hade en laminator på jobbet!! blir operation smyglaminera nästa vecka 8) :lol:

eller det ingår ju som löneförmån mohaha :twisted:


helsingborg se upp!! kortbomber släpps nästa vecka!!!

//chiquita

10
Stahl skrev:Posta gärna kort till mig, det är ont om Boråsare här på forumet, eller så har de inte gett sig tillkänna.

:wink:
Stahl
Kuvertet är packat o klart men hittade inga frimärken. Postar imorrn! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

11
Japanerna pratar om kai-zen - ständiga förbättringar. Så även här!

Jag har nu gjort om Mastern för att snabba upp lamineringsprocessen lite grann. Nu blir det lite mindre att klippa och förhoppningsvis går det att spara säg 30 sekunder per laminerat kort! :mrgreen:

Istället för 2 mastrar så finns det nu bara 1. Använd denna:
http://www.hyundai.nu/bilder/ClasseClas ... Master.doc (ca 1.5 MB)
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

12
Istället för 2 mastrar så finns det nu bara 1. Använd denna:
http://www.hyundai.nu/bilder/ClasseClas ... Master.doc (ca 1.5 MB)
Så dags nu, när man redan är skelögd av allt klippande och passande.

Kan åxo passa på att nämna att classe i Nordstan (Göteborg) har sålt slut på den billigare varianten av lamineringsmaskin. Fattar Ni vilken genomslagskraft denna tråden haft... :wink:

Om någon är intresserad, har jag 10 st av de "gamla" korten, färdigklippta (nästan inte skeva alls :shock: ), dock ej laminerade eftersom det endast såldes laminatfickor i 100 pack.

(Har några laminerade åxo, om det är nå'n som behöver.)
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

14
Parkeringsattackerna är ett bra sätt att sprida klubben, det vore kul att veta hur många av senaste tidens nya medlemmar fått kännedom om klubben på detta sätt, Ni som vet med er att det var så ni hittade hit kan väl skriva ett par rader och bekräfta genomslagskraften..
"Joppe"