Annons
Annons

92
Å jo!

Den sorgliga kromlisten på bakre kofångaren kan man vara utan - för att inte tala om de blanka påhängen på rutbågarna, som liksom styckar av bilen i två sektioner.

Det är inget fel på krom, och får man det bara att harmoniera med ursprungslinjerna såå är det tilloch med snyggt - dina kromringar runt bakre dimljusen är ett lyft jämfört med original, men treekrade alus passar bara på vissa SAAB, Renaulter med 3-bultade fälgar - inte på SM och absolut inte på på nya Santa Fe CM! (Häpp!!! Trådräddning tillbaka till ämnet! )

S :D

93
Tebaks till ämnet!

Lokala Koreapriser på nya Santa Fe 4WD med dieselmotor är enligt följande:
-4WD CLX 기본형 24,620,000
-4WD SLX 최고급형 33,810,000 자세히 보기
vilket ger ett prisintervall i SEK på
194000 - 267000

Nya värsting-Sonatan 3.3 V6 Executive etc kostar i Korea
V33 Premier A/T 기본형 32,750,000
vilket ger ett pris på
258000 SEK

Hyundai Sveriges ca-pris på motsvarande Sonata är
257800 SEK

Häpp! Vilka slutsatser vågar man dra av detta?

Undrar var priserna på nya Santa kommer att landa på i Sverige?

Det vore smutt om Hyundai Sverige skippade uppjackningen priset på dieselmodeller. Rimligtvis kostar inte de ngt extra jämfört med bensinarna. I Korea kör 99% av bilarna med dieselmotorer. Förmodligen är produktionen väl intrimmad o anpassad för dieselproduktion, vilket inte kan sägas om andra billeverantörer.

Den som lever får se! Spännande är det i alla fall! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

94
Hmmmm....

tror ikke dere skal bekymre dere for bil-priser der borte i Sverige.... her i Norge tar vi jo den svenske prisen, og ganger med to!!! plusser vi så på litt til, for at motoren har over to liter volum, og over 100 HK nærmer vi oss nok hva jeg må betale for drømmen min..... den nye CM 2,2 CRDI!!!

Bensinmotorene kan vi bare glemme.... det blir altfor mye vekt, volum og hester!

er redd for at en Santa-Fe CM CRDI 2,2 i hvertfall passerer 450.000 Nkr, og kansje 500.000 Nkr.

ikke vet jeg.... men dagens Santa-fe CRDI fra 372.000, og CRDI VGT fra ca 405.000. :(

Vegard

95
[quote="Kattis"]Instämmer med dig Kattis, tycker dessutom inte alls att "nya santan" sticker ut


Synd är ju att den inte ska sticka ut. Men när Santan kom ut, så fanns det ju inte så många SUV ute. Nu kryllar det av alla märken.


Jag var på en resa nu en vecka till Italien och på motorvägen har jag sett en del nya Santor ute. Eftersom jag var i lastbilen, så var det ju en hel del pers. biler som kör om. Kände igen Santan direkt. Men gud va fult det är med mindre rund bakruta. Ser lustigt ut på den nya. Undrar om den går att öppna också. Fast det kvittar mig. Har faktiskt använt den rutan bara en gång :roll:

Frågar alla!!!!!!!!

:idea: ANVÄNDER NI ERA ÖPPNINGS BARA FÖNSTER DÄR BAK ?????????

96
Ja, varje gång jag tvättar bilen för att göra rent... :shock: :shock:

... och när man parkerat bilen då det är varmt när hunden är med...

Stahl

97
Stahl skrev:Ja, varje gång jag tvättar bilen för att göra rent... :shock: :shock:

... och när man parkerat bilen då det är varmt när hunden är med...

Stahl
Hej. Men jag har ingen hund! :wink:
Nu menade jag att lasta genom fönstret och så vidare. Ja, man går väl knappast och slänger in matkassar den vägen förstås!! Men kanske jacka eller något går ju slänga in där genom. Men jag är så van att öppna hela i stället.
Ha det!

98
Japp - använder glasluckan ofta, speciellt användbar är den när man lastar bilen tokfull, då kan man pilla in massor det sista...

För att vända tråden tillbaka till "CM" så är glasluckan öppningsbar även där, men lite mer elegant dolt än på "SM".


S

99
Swedefe skrev:Japp - använder glasluckan ofta, speciellt användbar är den när man lastar bilen tokfull, då kan man pilla in massor det sista...

För att vända tråden tillbaka till "CM" så är glasluckan öppningsbar även där, men lite mer elegant dolt än på "SM".


S
Ja, det har jag inte tänkt på. Har faktiskt inte lastat så mycket på den bilen där bak. För det mesta är det vi två som åker och då har man även baksäten lediga, då man kan slänga lite kläder eller någon väska där. Men tack för svaret!
Fin bild du har skaffat.
Ha det. // Kattis