Annons

Bakluckan öppnar sig själv I30

1
Hej ,jag har fått ett j-la irriterande fel på min 2010 i30 cw . Bakluckan öppnas helt slumpartat av sig själv ibland. Kan hända när jag startar,stannar,står still,åker , ja när som helst egentligen. Problemet verkar vara som värst när det är runt 5 grader ute av nån anledning.och den kan vara symtomfri i flera månader emellan tillfällena ,sen kan det uppstå 20 ggr på en dag ibland.
Min vanliga verkstad har som vanligt aldrig hört talas om felet (fast det tog mig 3 sekunder att googla fram en youtubefilm med samma grej) kan väl säga att mitt förtroende för verkstaden är sådär efter de erfarenheter jag haft med dom hittills.

Finns det någon på forumet som kan ha en aning vad det vara ? Felet i sig är ju livsfarligt för dom som färdas bakom mig,och väldigt jobbit för mig.
Annons

2
Hej, lämna in bilen på verkstad. Det är ett garantiärende rakt upp och ner. Det spelar ingen roll vad verkstaden vet om problemet eller inte. De får fixa det på lämpligt sätt, byta lås, byta mekanism, justera om dörren eller smörja upp vad som behövs.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision