Annons
Annons

Re: Spela låtar via usb?

2
hedde73 skrev:Någon som har koll på om man kan lagra en massa mp3or på ett usb minne o sedan spela upp dom via usb ingången? Hur skall man isåfall organisera låtarna på usb minnet för att stereon på min i30 skall hitta dom?
Jag har själv provat att lagra både MP3 och WMA filer på ett USB minne.
Du kan ju lägga alla filerna i roten på USB minnet men om du vill ha struktur så lägg filerna under en mapp med albumnamnet som namn på mappen.
Då kan man bläddra bland albumen så att du inte behöver bläddra genom alla låtarna. Du bläddrar med PTY/FLDR knappen.
Jag tror den läser hur stora USB som helst, 8 GB går ialla fall utmärkt.
Däremot vilket jag precis upptäckte så kan du inte ha större bithastighet än 320 Kb/s. Det går ju att variera om du rippar från en skiva tex.
Jag försökte med lägre komprimering för att få bättre ljud men då hoppar stereon bara över låtarna.

3
Det går utmärkt, bara du katalogiserar med albumnamnet så hittar du smidigt med PTY- FOLDERknappen. Jag har dock bara ett 4GBminne. Har för mig att jag hört att det finns en begränsning i hur stora minnen som funkar men inget jag själv testat. Om jag minns rätt så funkar det inte med =>16GB. Själv kör jag oftast med Spotify via AUX.
Hyundai I30 1,6D blue 2010

4
Ingooo skrev:Det går utmärkt, bara du katalogiserar med albumnamnet så hittar du smidigt med PTY- FOLDERknappen. Jag har dock bara ett 4GBminne. Har för mig att jag hört att det finns en begränsning i hur stora minnen som funkar men inget jag själv testat. Om jag minns rätt så funkar det inte med =>16GB. Själv kör jag oftast med Spotify via AUX.
Det är märkligt hur man höjder kraven på teknik hela tiden.
För 5 år sedan så hade jag varit supernöjd att kunna koppla ett USB minne eller en telefon till bilstereon. Jag använder också Spotify mycket även om jag har Ipod och Iphone.
Nu är jag irriterad över att inte stereon är kompatibel med Spotify så att man får låtinfo och kan styra nåt från ratten....
Hyundai I30 CRDI Premium D7 136Hkr -16

5
Jag kör ett 16GB minne och det funkar utan problem. Bara stoppa i sen läser stereon minnet sen är det bara å köra på!!

Bästa uppfinningen på länge, slippa bränna skivor och ha skivor drällandes i bilen....
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11