Annons

Förhoppningsfull ny Hyundai ägare.

1
Hej.

Jag är ny på detta forum och har naturligtvis en del frågor ang. min idag nyköpta Hyundai Santa Fe 2,7 GLS 2005 Jag har de sista fem åren kört en Jeep Grand Cherokee 5,2 1997 och hoppas komma ner lite i bränsleförbrukning. Att Hyundaien inte har samma prestanda och framkomlighet kan jag förstå men jag vill inte bli allt för besviken heller så vi får se vad framtiden har att visa. :D

Jag ska försöka lägga in mina frågor på rätta ställen så vi hörs snart igen.

Mvh/Urban
Annons

2
Hej och mycket välkommen till Forumet, Umeubbe! :D :D
Grattis till ett bra bilval! :D :D
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Tack så mycket Skäreläjan.

Jag vill då börja med att fråga om vad SM och CM på de olika forumtrådarna vad gäller Santa Fe. Viket av dom tillhör jag? :oops:

/Urban
Hyudai Santa Fe 2,7 GLS 2005

4
Jo, det är modellbeteckningen, och SM gäller "Ur-Santan" 2001-2005.
CM är den nyare modellen ("Go´Santan" har den kallats här på Forumet) från 2006 och framåt.
Nu finns det visserligen SM-modeller som har årsmodell 2006, så gränsen är lite svävande där,
men det kommer säkert snart någon riktigt kunnig som reder ut det. :wink:
En s k "facelift" gjordes på SM de sista åren, och det har också CM fått på senare år. Dock bibehålls modellbeteckningen. :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"