Annons

Garanti vid fälg byte

1
Någon som har koll på om nybilsgarantin påverkas om du byter originalfälgarna till ett par andra fälgar med annan inpressning än original?

Skillnaden på inpressningen kommer "jämnas" ut med "spacers"
Väntar på IX35 2.0 ComfortPlus Black Pearl + Panorama tak och XRoad kit samt 19" Dotz Hanzo fälgar. <-- Tyvärr avbeställd
Annons

2
Verkar inte vara några problem så länge man håller sig inom "lagen" för vad som är tillåtet.

Så beställningen är gjord!
Väntar på IX35 2.0 ComfortPlus Black Pearl + Panorama tak och XRoad kit samt 19" Dotz Hanzo fälgar. <-- Tyvärr avbeställd

3
Har också funderingar på lite annorlunda fälgar än orginal. Svema bil i Karlstad har Dotz Hanzo på sin vita demobil,hur snyggt som helst.
Först var jag inne på helkromade fälgar till min svarta bil men nu har jag sakta svängt över till Dotz Shuriken Black

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

5
Som jag ser det finns det bara två däckdimensioner som passar riktigt bra om man vill ha 19" fälgar antingen 225/50-19 eller 245/45-19.
Det är ju det där med rullomkrets som inte ska diffa för mycket mot standard. Men det vete tusan om inte 245:er blir i bredaste laget och kanske tar i vid fullt rattutslag och lite guppig väg.
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

6
245/45-19

245 skall funka, men breddare än 245 går icke.

Tittade även på 20", men då får man gå på 40 profil men däcket blir inte breddare än 245 så då blir det lite för lite gummi mellan däcket och fälgen tycker jag.