Annons

Halloween eller Allhelgona?

Halloween
Antal röster: 1 (8%)
Allhelgona
Antal röster: 7 (58%)
Båda! (Inga röster)
Inget!
Antal röster: 4 (33%)
Annat (Inga röster)
Antal röster: 12

November 2010 - "Halloween eller Allhelgona"?

1
Halloweenballongen pumpades ju tills den nästan sprack för några år sedan, men nu verkar det mest handla om att kränga smågodis med extra elak azo-färg, samtidigt som några grönsaksgrossister kämpar med att övertyga oss att det är trevligt familjegöra att stå och slafsa i pumpor med kniv och tillhyggen...

Allhelgonahelgen å sin sida verkar glida iväg åt någon slags McDonalds-variant där vi försöker sitta kvar i bilen och lobba iväg en krans på våra anhörigas grav utan att behöva ens stanna bilen - om vi inte skall ställa ut ett batteriljus, förstås...


Vad lägger du mest kraft på: Halloween eller Allhelgona?
Berätta!
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Allhelgonahelgen är ju en gammal tradition - till skillnad från det där amerikanska jippot som alla handlare snabbt anammade för att få sälja ännu mer skräp...! :roll: :evil:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Det är vackert med ljus, men en tanke slog mig idag, ju äldre man blir så märker man att man måste köpa fler ljus....... Thats life..

Sen gillar jag när ungarna står utklädda vid dörren och hotar med bus om man inte har godis :D

:wink:
Stahl

4
:D Har för mig jag berättat om finurlige Ivars tilltag för några år sedan?
Han bör ha varit nästan tre bast.Det knackar på dörren och där står några utspökade ungar, sträcker fram en halvfull korg med gott o blandat.Kör ramsan
"bus-eller-godis". Ivar tittar storögt ner i korgen, ylar till: Jaa! Goodis! Grabbar åt sig en näve och försvinner in i huset.
Kvar står en grupp barn och fattar inte vad som hänt! :roll:

:lol:

/Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart