Annons
Annons

2
Hej Hammarn!
Lyft på mattan bak och i utrymmet längst in mot ryggstöden fanns våran.
Bättre att flytta den längre fram för man vet ju inte vad som händer utefter vägarna.
Må gott!
Stahl

3
Stahl skrev: Bättre att flytta den längre fram för man vet ju inte vad som händer utefter vägarna.
Må gott!
Stahl
Samma gäller domkraften. Ingen dunderhit att skeppa ut hund o svärmor o bagage o bagagematta innan den doningen är tillgänglig. Domkraften sitter rejält på sin plats där inne o skrammelrisken är obefintlig, men jag klassar placeringen som en riktig ingenjörmiss!

4
ClasseClas skrev: Jag klassar placeringen som en riktig ingenjörmiss!
Ibland får man sådana där "sistaminutenvibbar" när man ser vissa lösningar - på alla möjliga sorts bilar

"Vad, skulle vi på bagagerumsgruppen fixa domkraftsplaceringen?
Det trodde jag 'reservhjuls & dragbalksgruppen' hade på sitt ansvar...???"

Å andra sidan - hur ofta får man punktering?
Å tredje sidan - vad skall man i så fall med en vinglig saxdomkraft till?



:oops: (På KIA Sorento sitter det en hydraulisk pelardomkraft prydligt fastsurrad i ett eget litet fack innanför sidopanelen direkt till höger innanför bagagerumsluckan...) :oops:


Swedefe

5
Swedefe skrev: :oops: (På KIA Sorento sitter det en hydraulisk pelardomkraft prydligt fastsurrad i ett eget litet fack innanför sidopanelen direkt till höger innanför bagagerumsluckan...) :oops:


Swedefe
Vad gör man inte för att dölja en eländig stel bakaxelkonstruktion... :wink:

6
Sthal skrev: Lyft på mattan bak och i utrymmet längst in mot ryggstöden fanns våran
Jag ringde försäljaren och frågade om de hade glömt lägga med domkraften och verktygspåsen (innan jag hunnit titta i instruktionsboken). Ny lek: ”gömma domkraften” :oops: :oops:
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.

8
Själv har jag lagt i en x-tra triangel, med kardborrefäste under förarstolen.

Alltid lätt att komma åt, tillsammans med reflexvästen (som min fru skrattade åt när jag köpte den), som visade sig vara 100% pondus, när man drog den på sig i en punkteringssituation längs hårt trafikerad infartsled. Många trafikanter är nog skiträdda att fastna i kontroller o.dyl. med tanke på hur de sänkte farten och bytte körfält när de såg en reflexväst längs vägen.

//Santaclaus