Hej alla!
Nu är glödlamporna bytta och inget gick sönder
Jag tackar för alla tipps, de va precis som ni trodde/visste
Här följer en komplett redogörelse om någon annan vill våga sig på glödlampsbyte till instrument 8)
Lossa två skruvar i "taket" på kåpan.
Ett vinkelverktyg användes att föra emellan kåpan och glaset på clustret.
Dra ganska hår rätt ut (jag hade en tunn kloss mellan verktyg och glas för att inte orsaka skada) sitter ganska tajt men kommer med ett klick.
Clustret sitter med 4 skruvar, vik ut hela clustret och koppla loss två elkontakter och bär iväg clustret till arbetsbänken.
Den vita kåpan på baksidan skruvas loss, lyfts bort och kretskort med lampor uppenbarar sig. Jag såg bara 3-lampor: Till oljetryck, motorvarning och krock kuddar. ? Dvs: inga andra lampor finns att byta (rätta mig gärna om jag har fel) Den lilla lampan är av modellen "instickslampa" på 1,4W
Jag tog några bilder men vet inte hur jag bifogar dom
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
synd
Och nu e de dags att krypa till korset
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Alla mina lampor i clustret var hela, problemet jag har är att när jag slår på tändningen så lyser inte oljetryckslampan! Man ser inte att lampan är hel för jag tar för givet att det skall göras en funktionstest på lamporna vid påslagen tändning! Skulle det kunna vara så att ClasseClas kan fixa en beskrivning av var oljetrycksgivaren sitter på motorn för nu måste jag gå vidare och leta om inte någon annan har en annan bra idé
(kanske skulle startat en ny tråd)
Quackle