Annons

IX35

1
Noen som vet om den minste av to-liter dieslene som kommer i IX35, er en R-diesel, eller er det den gamle toliteren????

IX35 blir jo tilgjengelig med tre diesler, en 1,7l på 115hk, en 2,0l på 136hk, samt en 2,0 på 185hk.

er de to miste, R-diesler?????
Annons

4
Va o kollade på en idag, dom hade bara en snikmodell ala 2wd och basutrustning i hallen. MEN en fullutrustad diesel automat utanför... men kom lite för sent på kvällen för o hinna provköra tyvärr!

Dock något som skrämde mig när vi öppnade huven på den som stod i hallen.... inte ens gasdämpare till motorhuven? VAD FAN är det 2010? Är det så på alla eller bara snik snik?
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

6
Martin.n skrev:Tyvärr är det så på alla modeller av IX35an. :(
Ingen elstol också ett minus :?
Elstol finns åtminstone för USA och Australien.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
ClasseClas skrev:
Martin.n skrev:Tyvärr är det så på alla modeller av IX35an. :(
Ingen elstol också ett minus :?
Elstol finns åtminstone för USA och Australien.
Mycke som finns för jänkarna som inte finns här.. iaf när det gäller santa fen... Dock är väll alla IX35 EU byggda? medans Santan är uppdelad så att US modellerna byggs i US och EU byggs i korea?

Men jag har lite svårt att släppa att bilfan inte ens har gasdämpare till huven!:S Elstol är ju egentligen inget problem så länge alla funktioner finns utan elen! Synd på en bil som verkar sukta efter premium annars! gillar panorama taket!:D
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

9
haha den har allt du hade velat ha på santa'n! Tycker dock det finns vissa tveksamheter angående Ix35.... Vill vara premium men missar på sånna självklara grejer som motorhuven... usch o fyfan...

Dock! ÄNTLIGEN riktigt ljudsystem om man beställde med navigatorn!:P Baslåda o grejer!;)

DOCK Santa faceliften har ju fått riktigt mycke bättre stereo än den gamla som är skrämmande dålig:P
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

10
Jag la märke till att tanklocksöppnaren är mekanisk som på Santa Fe SM, och ej elektrisk som på Santa CM.

Jag tror att Hyundai vill ge Nissan Qashqai en duktig match och med småmoterena som kommer i slutet på året så lär de kunna lyckas med det. Jag tror att det är därför vi ser en del snålheter på ix35. En annan dum grej är att det inte går att tilta förarsätet. I övrigt är den ju fullsmetad med tekniska nyheter och förbättringar jämfört med Santa CM-R.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

12
Men ix35:an är ingen ersättare till Santa Fe? Santan finns ju kvar!
Vill man dra riktigt tungt är det alltså Santa Fe som gäller.
Och i mina ögon tror jag inte heller att man med ix35 vill axla Tuscons kostym.
Tuscon låg ju anmärkningsvärt nära Santa Fe i storlek och prestanda.


Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

Re: IX35

13
vegard skrev:Noen som vet om den minste av to-liter dieslene som kommer i IX35, er en R-diesel, eller er det den gamle toliteren????

IX35 blir jo tilgjengelig med tre diesler, en 1,7l på 115hk, en 2,0l på 136hk, samt en 2,0 på 185hk.

er de to miste, R-diesler?????
Från träffen igår fick vi reda på att båda 2.0 är R-dieslar. Den 1.7 som kommer i slutet på året har inte benämningen R-diesel. Se mer info i denna tråd: http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2501
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision