Annons

En lycklig man och hans Tucson

1
Mercan behövde fixas till och en Tucson som var till försäljning i Växjö ställdes till förfogande som lånebil. Efter en dags körning stod det helt klart att den kärran lämnar jag inte tillbaka. Och i lördags fick den komma till sitt nya hem i Tävelsås, strax söder om Växjö.

Vilken känsla och vilken körglädje! Här får ni några bilder från i lördags. Bilen som ibland skymtar fram bakom Tuccen är frugans Golf. Tror nästan jag skulle kunna klämma in den i bagaget :D

Take care!

/Björn
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Björn - Hyundai Tucson V6 2.7 4WD Aut - 05 Silver
Annons

2
Gratulerar! :D :D :D
Verkligen en mycket snygg bil! :biggrin:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
:D Björne: Du är som en reklampelare för Hyundai-klubben!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

4
:D :D Det var inget dåligt beröm. Nu är det väl lite nyhetens behag förstås men jag skall föröka bidra så gott det går till forumet. För det är ju medlemmarna det hänger på som i många andra sammanhang. Men med denna goa stämning kommer det inte bli någon uppoffring.

Må era kameler aldrig sakna vatten!
Björn - Hyundai Tucson V6 2.7 4WD Aut - 05 Silver

7
Brassie skrev::D :D Det var inget dåligt beröm. Nu är det väl lite nyhetens behag förstås men jag skall föröka bidra så gott det går till forumet. För det är ju medlemmarna det hänger på som i många andra sammanhang. Men med denna goa stämning kommer det inte bli någon uppoffring.

Må era kameler aldrig sakna vatten!
Hej, vad är din uppfattning om byggkvalitén och ljudnivå mm jämfört med din gamla Merca? Nyfiken. :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

8
ClasseClas skrev:Hej, vad är din uppfattning om byggkvalitén och ljudnivå mm jämfört med din gamla Merca? Nyfiken. :D
Spontant tycker jag Tuccen står sig väl, känns gedigen och med samma dyra ljud när dörrarna stängs. Mercan (en C280 Sport -97) har kanske lite lyxigare inredning med bättre stolar och mjukare läder. Känns inte riktigt lika påkostat i Tuccen men helt OK.

Nu har jag bara kört Tuccen med fulldubbade vinterdäck hittills och ljudnivån är helt acceptabel, inte märkbart högre än i Mercan där jag kör med odubbade vinterdäck. Jag har en känsla av att det kommer bli riktigt tyst i Tuccen när de nya sommarskorna kommer på.

Ska sälja Mercan i helgen och här ser du två bilder som kommer att visas. Du behöver inte en andrabil?

Må väl!

/Björn
Bild
Bild
Björn - Hyundai Tucson V6 2.7 4WD Aut - 05 Silver

9
Brassie skrev:...

Ska sälja Mercan i helgen och här ser du två bilder som kommer att visas. Du behöver inte en andrabil?

Må väl!

/Björn
Tack, jag har en andrabil redan. :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision