Annons

Ny medlem. Köpt en I30 kombi e-sense

1
Hej på er! Är snart, 18 mars förhoppningsvis, ägare till en 2010 års I30 e-sense kombi i svartmetallic (enda färgen som gör den bilen snygg enligt mig).

Det verkar dock vara väldigt tunt med folk på detta forum som äger dessa bilar. Anledningen till att jag blev Hyundaiägare?

* Bra pris
* Jag tror/tycker att det verkar va bra qualität i nyare Hyundaibilar
* 1,6 liters diesel på 116 hkr rör på sig fullt acceptabelt samt att förbrukningen är bra
* Utrymmena är bra, bättre än på en V50, Audi A4 eller Saab 93 tex, för att inte tala om skillnaden i pris och garantier.
* Dock inte för att bilen är befriad från vägbuller. Har en Toyota Avensis och Citroen Xantia i bilparken för tillfället och de är tystare båda två sett till vägbuller.

Det var dock väldigt nära att jag köpte systerbilen, en Kia Ceed istället. Men det gick att pruta ordentligt på I30 när man frågade varför man inte skulle köpa en Kia istället..
Hyundai I30 1,6D blue 2010
Annons

2
Jätte grattis till ett kanonköp!! Och välkommen till forumet Ingooo. ;)

Jag gillar svart med.. He he..
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

3
Tackar! Du gillar svart för att du jobbar med rekond eller? ;) Min bil kommer stå långt bort från trängseln vid Icas eller Ikeas familjeparkeringar eller vad det må vara samt omsogsfullt ställas i garage varje dag jag kommer hem från jobbet.
Hyundai I30 1,6D blue 2010

4
Hej och mycket välkommen till Forumet, Ingooo! :D :D
Grattis till nya bilen! :D
Att parkera långt ifrån andra vid köpcentra känner man igen på sig själv...! :wink:
Saknar också "shoppinglister" (*) som skydd för barn- och kundvagnar som far omkring... :shock: :roll:
Likaså att bilen alltid står i garage...! :wink:
((*) = http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1837 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Tack Skärelejan!

Nu har jag haft den i hela två dagar. Är riktigt riktigt nöjd än så länge. Skitat ner den har jag också gjort ordentligt med det töväder som råder. Svart är ju inte precis den mest praktiska färgen. Lite bullrig med krafsande dubbdäck men det visste jag innan och snart åker sommarsulorna på!! Så gött att all fördömd snö håller på att smälta bort i vårvärmen!
Hyundai I30 1,6D blue 2010

6
Hejåvälkommen Ingo! :D :D
I30-ägare lär dyka upp vartefter. Vi har ju vår grund i Hyundais SUVar så det är där vi har den mesta aktiviteten än så länge.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision