Annons
Annons

48
Snygg!!! :D :D :D
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

Re: CM Visas i April 06

49
BengtB skrev:Dock är jag redan nu, baserat enbart på bilden av fronten, väldigt tveksam till en bil som så total är i avsaknad av stötfångare fram - håller alltså med Swedefe som igår skrev "Ändå är jag inte säker på att CM blir "min bil" - jag gillar inte avsaknaden av riktig, markerad stötfångare!"
/BengtB
Äsch, man vänjer sig - några månader efter presentationen så är det "CM" som är standarden för hur en modern SUV skall se ut - Mureno och Infinty har redan börjat tassa ner längs detta designspåret.

Det blir våra gamla "SM" som kommer att framstå som "dinosaurier" ganska snart.

Jag gillar dinosaurier! :mrgreen:


S

50
Men jag tycker ju att min 2004:a är mycket snyggare, ju... :D

/BengtB

53
Ny santa fe ser ut som Nissa infiniti som sälja i usa.
båda fram och bakljus . Har de kopia från Nissa eller....låna kaross..

55
ClasseClas skrev:23:e november nämns i trailern. Vet inte vad det innebär men det lär ge sig!
...att Klemens har namnsdag? :roll:

Jädra ClasseClas - här har jag farit runt som ett torrt skinn och jagat runt på nätets alla skumma bakgårdar - åsså drämmer du till med officiella grejer!

Snyggt gjort - inte ens CSS hade hunnit nosa upp denna siten, så jag postade där och hoppas på lite credit från dem i varje fall..



Swedefe

56
Lite planlöst surfande you know! 8)

Tvivlar på att det går att babelfish-surfa på koreanska siter, annars hade det varit ett bättre alternativ.

58
Hei

Noe størrelse ser det da absolutt ut for at den nye har, er det ikke seter i bak-rommet og?? altså betyr vel det at det kan være en 5-7seter vi han vente oss?

Vegard

59
Mjae, det är väl inte alldeles säkert längre...


Av allt att döma har vi blivit lite lurade av den större och framtida "EN" - efterträdaren till dagens "Terracan".
Terracan har redan idag en tredje sätesrad på vissa marknader, och efterträdaren diskuteras här;

http://www.santafesweden.se/phpbb/viewtopic.php?t=331


Det finns tecken på att man slopat alternativet med tredje sätesrad i CM
för den amerikanska marknaden just på upploppet - "EN" kommer att introduceras ungefär ett år efter "CM" och kommer avgjort att få en tredje sätesrad.

Däremot kan vi vara ganska säkra på att "CM" utrustas med 7 sittplatser på den Koreanska hemmamarknaden, precis som ur-Terracan.

De bilder vi sett antyder minimalt med utrymme mellan ryggstöd och bakruta, och jag undrar hur man skall få plats med vuxna på detta begränsade utrymme.

Påstådda yttermått för "CM":


Length: 4,650 mm

Width: 1,890

Height: 1,725

Wheelbase: 2,700


Jämfört med gamla "SM"


Lenght: 4500

Width: 1820

Height: 1675 / 1730 w. rails

Wheelbase: 2620


får mig att undra hur hårt man lyckats stuvat den nya bilen...

Visserligen 15 cm längre än "SM", men fortfarande 15 cm kortare än XC 90, som får anses vara rikslikare i det här fallet.

Undrans hur mycket baksäte det blir på dessa 15 cm jämfört med gamla "SM"?

Eller vänd på det - XC 90 är en mycket välpackad bil - är det någon som känner att det finns 15 "onödiga" centimeter i denna bilen som man hade kunnat avstå i 7-sitsutförandet...?

Jag har åkt längst bak i nya LR Disco 3 och faktiskt suttit oväntat bra - men det är en mycket större bil, med avsevärt högre takhöjd och raka sidor.

Vi får helt enkelt vänta och se, men det är min bedömning att en eventuell tredje sätesrad i Santa Fe "CM" inte är avsedd för fullvuxna.


Swedefe

60
Swedefe skrev: Silver verkar vara en poppis färg även på CM.

Swedefe
Och Burnis beställde en vit igen verkar det som... :wink: :D