Annons

Tänkte köpa en Santa Fe, vad bör...

1
man tänka på?
Jag har nu börjat att fundera allvarligt på att skaffa mig en Santa Fe och hade turen att hitta detta forum efter lite sökande på nätet, det verkar var ett helschysst forum.
Jag har nu läst igenom "allt", men har ändå några frågor.
Den motor jag är ute efter är V6:an.
Men jag är lite kluven om jag skall köpa en ny (faceliftad) eller om jag skall satsa på en bättre beg. typ -04, max: 1500 mil.
Det jag vill ha är en med Platina pkt (tycker det är snyggt med frontbåge och sidorör).
Dessutom skulle jag vilja ha "hundgaller" och backvarnare (detta får man väl montera i efterhand).
Så vad bör priserna ligga på en -04, 1500 mil utrustad m Platina pkt?
Är det något speciellt man bör titta x-tra på vid beg.köp av en Santa Fe, några typiska "fel"?
När man tittar på www.bytbil.com så verkar det ju finnas gott om Santa Fe, så det finns ju lite att välja ibland.
Övriga synpunkter kring Santa Fe mottages tacksamt.

mvh
Micke
Annons

2
Hej Micke,

Välkommen!

Hoppas Du hittar bilen Du söker.

Kör själv en v6:a -01 med snart 7000 mil på mätaren, med normal körning dvs. blandad + en del tunga släp. Jag har inte haft eller hört några typiska problem gällande v6:an.

Om man ska köpa en faceliftad eller en "gammal" Santa fé kan jag inte svara på, eftersom jag inte själv provat den nya. Men det finns nog andra som kan svara Dig på det.

Vilket Ditt val än blir, kan jag egentligen bara säga: - Bra val, Du kommer inte att bli besviken.

Bågar, sidorör och annan kosmetika kan Du eftermontera själv om Du inte har tio tummar :lol: . Det Du bör tänka på om Du ska montera x-ljus, finner Du på annan tråd i detta forum.

//Santaclaus