Annons
Annons

5
Och den lilla fjuttbågen fick respass till förmån för en fetare båge hälsar Santaclaus.
Bild
Bild
Undrar månne om Santaclaus framöver med denna rejäla plattform tänker slå Swedefes rekord med 4 st Lightforce 240 Blitz? :roll:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Den goa svarta bågen visade sig vara extramt farlig, eftersom den dödade ihjäl en hyfsat stor råbock veckan före påsk. Kan dock rapportera att bågen fördelade krockenergin runt alla vitala delar i fronten, vilket medförde att bilen var fullt körbar även efter kollisionen.

Dock visade det sig att bågen (som från början var gjord till Honda CR-v) inte fanns att få tag på längre, så det var att skaffa annat garnityr till fronten.
Bild
Vad tycks?

Nya bågen är bra mycket "fetare" än vad jag kunde se på bilderna från: www.trucker.se
men skämmer inte på något sätt bilens helhetsintryck.

Ps! Rådjurssadel har inte serverats på mitt middagsbord, som den stressade asfaltsmänniskan man är, hade jag inte tid (eller manlighet nog) att själv ta hand om köttet, utan lämnade det åt jakträttsinnehavaren.
Senast redigerad av Santaclaus-död sept 2011 den 22 nov 2007, 22:00, redigerad totalt 1 gånger.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

7
Om du frågar mig så väljer jag - kanske inte helt otippat :roll: - kromat framför svart. Bra val! Sedan lär du ju ha bättre flås i x-ljusen jämfört med gammljusen.

Snyggt o rejält o manligt o vederhäftigt o apfräckt blev det med nybågen! :mrgreen: :mrgreen: Dags att fånga lite nya renar nu jultomten? :wink: :roll: :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

9
mer foton på skärm listerna tack
såg en sådan bil och husvagn i halmstad i sommras
vart köper man listerna
kör svart SANTA FE 2.4l 02a
och silver COUPE 2.7 02a

10
Sorry NoC,

Jag har inte kvar bilen, så nya bilder kan jag inte tillhandahålla men det ligger bilder på forumet, kolla dessa länkar, eller sök på skärmkanter.

http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... E4rmkanter

http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... E4rmkanter

Skärmkanterna är Hyundai original, fanns i tillbehörslistan till SM modellen.

I Nordamerika fanns några andra typer av skärmkanter till SM modellen, finns säkert kvar hos olika tillbehörshandlare på nätet.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe