Annons

91
Kära kamrater!

Jag har ju som en del redan vet sålt min kära Gosanta till förmån för en lite mindre bil. Det blev att äga en VW den här gången, en 2-liters Tiguan 4WD diesel, 6 vxl manuell på 140 hk. En mycket trevlig bekantskap som trots sina knappa 140 kusar upplevs väldigt pigg och alert.

Trots denna övergång till vilt främmande märke och med risk för att bli stämplad som svikare :wink: har jag trots detta fått möjligheten att "hänga kvar" här på forumet och skriva ner lite synpunkter då och då. Jag bugar inför möjligheten och inleder med att väcka upp "Svartbjörns bilder" igen (det var länge sedan sist, alldeles för länge till och med).

Jag överlämnar med det till panelen att avnjuta min senaste goding! :D
Bild
Bild
Bild
Bild
För den prylintresserade kan jag berätta att Lightforcelyktorna som satt på santan har fått ge vika för tre svenska NBB (Nordisk Bil Belysning). Modellen heter Alpha X3M. De här relativt små godingarna får sitt ljus ivägskickat via xenon och jag kan inget annat säga än att jag är MYCKET nöjd. Nu snackar vi ljusbild vänner! För den som går i ljustankar och är villig att lägga ner 1600 kr/st för fint lyse så kan jag bara rekommendera!
Bild
Bild
Varma hösthälsningar från
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
Annons

92
svartbjorn skrev:Trots denna övergång till vilt främmande märke och med risk för att bli stämplad som svikare :wink: har jag trots detta fått möjligheten att "hänga kvar" här på forumet och skriva ner lite synpunkter då och då. Jag bugar inför möjligheten och inleder med att väcka upp "Svartbjörns bilder" igen (det var länge sedan sist, alldeles för länge till och med).

Jag överlämnar med det till panelen att avnjuta min senaste goding! :D

Varma hösthälsningar från
Svartbjörn
Underbara foton, Svartbjörn! Som vanligt...!
Självklart är vi alla glada för att ha dig kvar här på Forumet; Fattas bara annat!
Lova att du inte lämnar Forumet, du tillför oss - bl a - så fina bilder...! :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

93
Tackar och bugar! :oops: :oops: :oops:

Jag lär nog ska hänga kvar, trevligare forum får man leta efter, unik kultur som flödar här!

Hälsningar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

94
Hej Björnen!

Jag kör också med NBB Xenon-lyktorna och de är trevliga! Efter att ha letat i över ett år efter riktiga extraljusstag så kan jag nu tipsa om dessa som görs i Umeå:
Bild
http://www.autoparts.se (sök på stag, går inte direktlänka)

De är gjorda av hydrualrör och rejält kraftiga! Sedan har den avknäppningsbara kulleder som gör att även Santa SM-ägare (och V70-folk för den delen också) kan nyttja dessa. Jag såg dessa stag för 2 års sedan på en av jaktkompisarnas bil, men han visste inget. De följde ju med bilen!

Lycka till med "gokarten" (bilen är ju såå liten)! :wink: :wink: :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision