Annons

Kör du mindre denna sommaren?

Ja! (Inga röster)
Visst, man tänker sig för...
Antal röster: 2 (15%)
Nja, man skall ju dit man skall, eller hur..?
Antal röster: 3 (23%)
Nej!
Antal röster: 5 (38%)
Nix-det gäller att passa på; jag kör mer än någonsin!
Antal röster: 3 (23%)
Antal röster: 13

Juli 2008 - "Kör du mindre denna sommaren?"

1
Bränslepriset skenar - som vanligt på sommaren, men mer i år än annars.

Dessutom mörka moln vid horisonten; allt fler bedömare anser att så billig som soppan är nu kommer den aldrig mer att bli!
Alltså knappast någon sänkning till hösten, utan fortsatt högt - eller högre pris.

Hur gör du?



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Den här sommaren verkar bli dyr....

Har redan denna vecka pendlat till Varberg 4 gånger dvs 80 mil.... och på måndag bär det iväg till Norge (Lom och Stryn) ..... och i Norge är det ju inte billigt att tanka... så jag får ljuga för mig själv och säga "bäst att passa på...."

:wink:
Stahl

3
Tankade i Kärradal idag. (tack för senast Läjjan med HSB:n) Kostade 12,20 litern. :D 30 liter 95 + 14 liter E85 = 537:- :D
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

4
När jag åker till jobbet så passerar jag både OKQ8 och Statoil och det verkar fanimej som att de är i en pakt för sig. Kartellbildning har vi hört talas om förr om åren. Kanske är Sollentuna en alltför välmående kommun, för dessa mackar har inte på 8 år varit med i ett priskrig överhuvudtaget vad jag kan minnas.

Nu tittar jag oftare på prisbilden och och om det är är ett priskrig söder om stan - vilket ofta händer - så åker jag dit direkt, vilket faktiskt lönar sig. Jet-mackar får sig en påhälsning nuförtiden. Enda baksidan är att Jetpumpen stänger vid 600 kronor om man inte har Jetkort, och då får man dra kortet en gång till. Dags för mig att skaffa ett Jetkort också!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Jodå, visst tänker man tankar ( :roll: ) om bensinpriset när det springer iväg över fjorton kronor - och säkerligen är på väg uppåt?
Till de kortare småsvängarna inom den närmaste tio - femton kilometerna används numera en liten sak, som drar under halvlitern per mil...! :shock:
(Tack själva Opticrob med HSB för ett mycket trevligt besök! :D Sussi hälsar och tackar alldeles speciellt...! :D )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
ClasseClas skrev:Dags för mig att skaffa ett Jetkort också!
Thing is är att Statoil vill köpa JET från USA-Conocco (ex Sunoco, ex DuPont)

http://www.teknikensvarld.se/(RoxenUser ... /index.xml

Med JET i kort koppel från Statoil kan vi glömma det där med priskrig i framtiden...
EUs konkurrensenhet utreder köpet just nu.



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

7
Swedefe skrev:
ClasseClas skrev:Dags för mig att skaffa ett Jetkort också!
Thing is är att Statoil vill köpa JET från USA-Conocco (ex Sunoco, ex DuPont)

http://www.teknikensvarld.se/(RoxenUser ... /index.xml

Med JET i kort koppel från Statoil kan vi glömma det där med priskrig i framtiden...
EUs konkurrensenhet utreder köpet just nu.



Swedefe
Läge att bli fintad igen mao! :evil: :evil:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision