Annons

Teknikträff hos Hyundai Bil 7:e december 2004

1
ClasseClas skrev:Här fyller vi på med synpunkter, kommentarer och icke minst en rapport från träffen med Sv. Hyundai den 7:e december.

Fjällis o jag har lovat att sammanställa information som därefter går en vända till Sv. Hyundai för granskning. För säkerhets skull (pga jobb mm) lovar vi ingen sammanställning förrän nästa vecka. Fjällis kommer också att samla ihop bilder som togs på "träff"-sidan på webben.

Men under tiden fyller vi på med spontankommentarer tycker jag!

Vem börjar?
Jonas skrev:Tack för igår, kul att se vilka vi var...

Hoppas på vårträff eller liknande.

Pubkväll utan bilar i Sthlm?

Terrängtouring?

Halkbana på Gillinge?
caprice skrev:Måste säga att jag innan träffen trodde mig förstå hur 4-hjulsdrivningen fungerade. Men nu efteråt har den stora förvirringen inträtt. Om fördelningen ALLTID är 60-40 vad är då viskokopplingen till för?

Ja, jo, jag vet att frågan kanske borde höra hemma under annan rubrik men nu var det under träffen som den stor förvirringen inträffade.
Diesel skrev:Viscokopplingen fungerar som differentialbroms mellan fram och bakaxel det vill säga den vill att fram och bakaxel skall rotera med samma hastighet.

MVH D.
Fjällräven skrev:Äntligen!! Den fullständiga rapporten hittar du på hemsidan under rubriken träffar:
http://www.hyundai.nu
Låt frågorna flöda!
Swedefe skrev:Aahh! Underbart reportage - det var precis som om man vore med på träffen, utom för det där med mackorna...

Vilken tur för alla inblandade att inte jag kunde vara med - nu blev ni klara i god tid före midnatt...
ClasseClas skrev:Ni som är vetgiriga kan studsa in på webb-kurserna som finns på USA-webben.

http://www.hmaservice.com/, under Technical Training, under Online Courses.

Gå igenom följande kurser (relevanta Santadelar):
-Hyundai 2004 New Model Training,
-Hyundai Weblets

Sedan kommer du att märka att både din handlare och dina servicepolare blir klädsamt varma i fejan när du pepprar på med diverse nödvändiga och intrikata frågor!
verducci skrev:Antar alla hade det trevligt på träffen, skulle viljat vara där.
Tänkte höra vad de sade om koppling på Tucson om den var förbättrad sen Santan lr om samma fel kommer dyka upp, sen hur fungerar 4 hjulsdriften på denna mindre bil?

Är det nån som har svar på dessa frågor?

Henrik